Mitt i Sveriges själ

Bloggvänner!

I helgen tog Anna och Jakob en tur ut på landet. Nyfikna på hur det gick till?

Långt norr om Upplands Väsby ligger Leksand. Dalarna, landskapet som sägs rymma det allra svenskaste och som de flesta bara sätt på bild, genom en tavla som pryder väggen på Nationalmuseum och målats av konstnären Anders Zorn.

I Dalarna har släkten Bodin också lite av ett släktimperium, ty att döma av näringslivet (i.e. "bodins bygg) i Leksboda äger de halva byn. Vi har varit där, bott i mysig stuga och jagat dalahästar i det vilda.

Vi väljer att skildra historien medelst bilder och text. Eftersom, det "precis som Piff och Puff insåg på julafton blir det mycket tydligare om man visar vad man pratar om istället för att skrika i munnen på varandra." (snodd visdom)

image1012
Långlördag i grannkommunen (Rättvik).

image1013
Jakob, en av fäbodarna det skrivs böcker om och en fet utsikt.

image1014
Om jag hade en Facebook, hade detta varit "min bild".

image1015
I Leksand har man nära till stillheten.

image1016
Den knivskarpa konkurrensen har tvingat Allan att hålla allt för låga priser, skicket på
affärslokalen är därför inte det bästa. Tyvärr var det stängt.

image1017
Bilden visar både att det faktiskt går att fånga vilda dalahästar på bild och att sommaren
kommit tidigt till Dalarna i år.

Kram och kalas!



Kommentarer
Postat av: Issa

Verkar som ni bägge fått den välförtjänta avkopplingshelgen jag tror alla Stockholmsbor behöver med jämna mellanrum. Såg riktigt gött ut.

Vi syns i veckan!

2008-03-19 @ 19:34:52
Postat av: Marie Bodin

Kul skildring från en älskad plats på jorden.
Välkomna tillbaka!

2008-03-20 @ 10:22:41
Postat av: Karin J

Mysigt Anna och Jakob. Och Anna om du hade facebook hade du kunnat ha den som visningsbild plus mig som vän. Du borde nog helt enkelt skaffa det.
By the way ska jag till Linköping nästa vecka
så ring gärna om ni också ska dit. Kram!

2008-03-20 @ 14:06:12
Postat av: Sanna

Vad söta ni är som åker ut på landet och tar hand om er. Vad förde er till just Leksand? Puss o kram på er

2008-03-23 @ 12:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback