Mina första cykeltramp

image993

Stockholm krympte när jag idag tog fram cykeln och tog mina första cykeltramp för i år. Vi bor ju jättecentralt! Min fina cykel har vintervilat i Annas förråd, på Söder, under vintern men idag var det dags. Och vad känns bättre än att rulla iväg på nypumpade däck i motsol hemåt?! Folk man möter ler och pratar med en mitt i farten. En man frågade om jag var sömnig och log när jag susade förbi, när jag gäspat färdigt log jag tillbaka. En annan uttryckte att jag var för snäll då jag väntade på att en buss skulle få åka före mig vid ett övergångsställe, jag log. På tunnelbanan är det annan attityd och stämning som råder. Där kommer man på sig med att stirra någon i skrevet och möts av en sur blick.

Jag lärde min också att genvägar är senvägar, vilket resulterade i att jag hittade en affär som verkar mysig och ett bageri på oförskämt nära avstånd från hemma. Ska cykla vilse oftare, men bara sådär vilse så jag tror mig ha en aning om var jag befinner mig. (Den K-märkta Erikssonmasten var ett bra riktmärke.)

Mer tramp och mindre spring till T-banan är folket!



Bonusbilder!

image994
Fest.

image995
Fest och samma chipsskål.

image996
424 dagar tidigare.

image997
Utflykt med icke utflyktsväder i den för årstiden fagra högalidsparken.

Vårpuss!

Anna och Jakob

Kommentarer
Postat av: Karin G

Din cykeltur låter jätte härlig. Likaså trevligt att se bilder. Har Jakob färgat håret? Betydligt kortare och renare än från bilden med Jesvin i Arni må jag säga.

2008-03-08 @ 13:55:43
Postat av: Karin J

Cykla är bra det har jag alltid sagt. Härligt med lite upplyftande läsning på bloggen en bakfylle söndag som denna. Kram Sötnosar!

2008-03-09 @ 20:25:57
Postat av: Sanna

Jippi för nya bilder! Ja, vad tomt livet vore utan cykel.. En av de största fördelarna med mitt nyaste extrajobb i Limhamn är en timmes cykling varje dag. I början cyklade jag nya vägar hem varje dag för att upptäcka staden. Den känns helt annan där ute. Jag hittade ett smörgåstårtsbageri jag:)

2008-03-12 @ 16:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback