Jag saknar Indien

Aldrig har saknaden varit sa stor.

I fredags gick jag upp till de indiska omradena. Slank in pa Kumars Shop. Five star restaurang. Pure Silk Shop. Det var som att ga i Indien. Ibland nar jag kollade at ett hall sag jag bara Indier. Kvinnor bar sari. I affarer sag det precis ut som nar man koper sari eller chuidar i Arni. Vaningar med klader och massa expediter. Massa dvd affarer av Indiska filmer i mangder. Det bra ar att de flesta talar tamil eftersom de flesta kommer fran Pondicherry. Jag sjong borjan pa en lat jag var ute efter och lite lunkandes gick mannen fram och hamtade den. Ingen bradska. Gick in pa Madras Cafe och tog en samosa och kaffe. Alldeles lugnt gjorde mannen kaffet och gav mig samosan. Halva priset i forhallande till franska cafeer och vilken skon atmosfar. Lite langre in satt en man och at pa en plattallrik med handerna. Det regnade ute och dar kunde jag stanna for evigt.                                                      

Kommentarer
Postat av: Karin J

Underbart Karin! Tänker på dig!

2008-03-20 @ 14:09:08
Postat av: Sanna

Låter riktigt härligt. Jag hade också hängt där om jag bott i Paris. Gå runt och njuta.. Hur har du det där annars och hur länge blir du borta?

2008-03-23 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback