Jag blir helt kar i alla djur...

jag som inte sett mig som nagon speciell djurvan (inte ovan heller for den delen - mer nautral liksom) har gatt och blivit helt fanatisk har i Costa Rica. Jag ser djur overallt och fotar och tittar och letar. Pa fem-i-topplistan ligger just nu sengangare, gulbla krabbor, howler monkeys (som vacker mig kl 5 pa morgonen genom att lata som ett stort gang fulla spoken), krokodiler, tvattbjornar, och pa sjatte plats: en riktigt skabbig hund som fojlde efter mig en hel dag. Forst var jag bara irriterad pa honom, for den kliade sig hela tiden och hans pals hade flackvis rivits av.. men efter ett tag var det ganska schysst med en kompis i djungeln som vantade in mig nar jag kom lite efter och som liksom var mitt sallskap en hel dag... annars har jag mest traffat manniskor faktiskt. Fran USA mest, men aven sydamerikaner, tyskar, hollandare och en och annan blek dansk. Och naturligtvis ticos, trevliga ticos som hjaper till med allt man behover hjalp med nar man reser pa egen hand.


Och sa ris och bonor som ar sa gott. Till frulle, till middag ja nar som helst..

Det gick super att halsa pa grupperna i Monteverde och Puerto Jimenez och de gor verkligen bra jobb pa sina arbetsplatser. Nu ar besoket over och jag reser runt pa egen hand.

Onskar att jag kunde visa lite bilder, men det kommer...

Frida, spannande aventyr!!
Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Frei

Va fint mia!
Jag trodde först de va sanna som skrivit.... :)
Låter underbart, hur länge ska du turista runt?
Snart ska vi bli värdfamilj :)
Hoppas få se bilder snart...

2008-03-15 @ 18:17:31
Postat av: Elin

Hej! Kul att höra ifrån dig.
Ja, det är lustigt hur man kan bli intresserad av saker man inte ägnat så mycket tanke hemmavid, när man är ute och reser. Härligt!
Kram /Elin

2008-03-16 @ 13:39:40
Postat av: Karin J

Låter jätte härligt ju! Det är du värd Mia!

2008-03-19 @ 13:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback