Amsterdam Berlin

Amsterdam är synderna stad. Att bo mitt i red light district va lite to much för mig, men det var en upplevelse. Det vill jag lova!
Kvinnor i skyltfönster som säljer sina kroppar, dag som natt vecko dag som helg. Det säljs droger i de flesta souvenir butiker, och i coffeshopsen får det inte serveras alkohol, det är bara maja som gäller. Det finns menyer på vad de olika sorterna kostar och det är i princip det enda du kan köpa där. Du kan ju sitta där och röka det också. Sex sex och åter sex, privata bås, lapdances och striptrease varvat med sexshower och otaliga sexshopar! I all galenskap lyste något väldigt tydligt igenom, sex handlar om att kvinnan ska tillfredställa mannen!
"No smoking on the room"-va de första snubben i receptionen sa.
Trots allt detta överväldignade som mötte mig, blev jag förälskad i staden och skulle kunna tänka mig att bosätta mig där....det finns fler sidor av Amsterdam.
Det finns alla kanaler, ett homomonument, vackra smala gamla hus, leende människor och många underbara platser. Kullerstenar, cyklar i tusental, kanalbåtar och äckliga falaflar.

Berlin är förälskelsen stad. Att bo i ett husprojekt va perfekt för mig, att elda i en ganska ful men ytterst funktionell kakelugn med små hoppresasde bruna fyrkanter som hämtades nere i den super mörka källaren är ju livet. Det vill jag lova!
Lekplatser, grafitti, övergiviet tivoli som vi lekte i, sol, chips, marknader och en skum fest. Ett äventyr att ta sig dit. Tillbringa 24 timmar om dagen med en underbar person. Skratt och lek, planka på tunnelbanan. Vi spenderade inte en enda krona på hela resan. Trots att jag tyckte om berlin så blev jag mer förälskade i tjejen jag va där med än staden i sig. Det kanske är bra, går ju inte att bo överallt, inte samtidigt iaf.

Over and out.....snart kommer uppdateringar med mer äventyr!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med äventyr och ännu härligare med förälskelse! Väldigt imponerad över att ni inte spenderade en enda krona, men det ska ju vara du till det Frida! (Vad åt ni?)

2008-03-14 @ 14:39:17
Postat av: frei

Vi åt kokt potatis som vi kokt hemma, på slutet va den ganska sur men gick att själja ner med vatten....vi hade en chips påse och sen fick vi massa bröd från huset där vi bodde :)
Saknar dig anna!

2008-03-15 @ 18:12:13
Postat av: Sanna

Hihi ja det var skojigt att se dig le som ett busigt barn och sen gömma ansiktet när du kom hem:)

2008-03-16 @ 12:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback