Ut med det gamla och in med det nya

Jag blir så glad av att återkomma efter några Internetfria veckor och läsa om äventyr och kärleksfulla kommentarer!

Mitt äventyr var på landet i Holland.. Yogalektion varje morgon innan frukost, skulle jag vilja fortsätta med varje dag resten av mitt liv. Trädgårdvolontärsarbete kan vara både härligt och roligt och tråkigt och jobbigt och meditativt och bra för tanken. Jag tyckte bäst om att rensa ogräs och sortera sten.
Den lyxigaste, nyttigaste veganmaten jag någonsin ätit men så lite att alla tjuvåt. Människor som samlats för att få perspektiv på och förändra sina liv där hemma. Jag träffade en häxa, en älva och en som var familj. Det var det viktigaste.
En dagstur till Amsterdam höll på att ta knäcken på mig efter lugnet på landet. Alla människor och energier överallt. Knark och desperation sprids som ringar på vattnet från red light district. Ingen luft att andas.
Tillbaks igen till fotbad och öppen eld och ingefärskompresser. Chiatsumassage och cykelturer. Det finns dubbelt så många cyklar som bilar i Holland. Jag är imponerad.
Lifta hem igen med trevliga lastbilsvännen. En bekants bekant för flera år sen. Kör vackra snittblommor importerade från bland annat Sydamerika och Afrika som dör på några dagar. Efter många timmar på vägen känner en varann ganska väl helt plötsligt. Fint sätt att träffas.

Hemma igen igår. Lite ny efter en resa som betytt något. Hoppas på att komplettera tankar med bilder snart. Jag har ny frisyr också!

Nu fortsätter äventyret i Skanör där jag ska ha en retreat. 4 dagar med bara mammas katt och lite bror Jacob. Jag har ungefär 20 dagböcker. Mitt livs historia mellan 11½ och nästan 23. Jag undrar vad jag tänkte. Ut med det gamla och in med det nya.

Kärlek till er som jag tycker så mycket om!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fint inlägg Sanna, jag läste det två gånger och ska läsa det igen imorgon... Jag är nyfiken på din nya frisyr! Klia katten lite från mig också. Jag ska bränna mina dagböcker innan jag dör, om någon läser de tror de nog att jag var galen. Kärlek!

2008-07-06 @ 21:07:15
Postat av: Mia

Sanna, fin läsning. Förstår precis vad du menar med Amsterdam.

Nu ska jag fika med Anna snart. Liten reunion som kanske också Jejken hakar på!



Kram till eralla

2008-07-07 @ 15:58:28
Postat av: frei

Åh min snullebulle, fint att høra från dig! Jag saknar dig massor.Men påurkult ses vi :)

Imorn skajag och volontæra påen annan festival,jøsses :) En ursprungsfestival med folk från,norge,sverige,finland och ryssland.Många samer kommernog :)

Åh ælskar dig fin FINa Kærlek i tusenfaldt

2008-07-08 @ 12:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback