Surfar på grannens Internet och andra bortskämda barn

Den fd aupairen som jag skaffade bekantskap med igår berättade att hennes vän som var aupair efter henne hade surfat på grannens trådlåsa Internet när hon bodde här. Självklart tog det inte lång tid innan jag testade det vid hemkost. Ta da

Föräldrar arbetar. Det kryllar av Nannies. För det mesta äldre afrikanska kvinnor som generellt av min lilla insyn i parklekandet låter barnen gråta utan större uppmärksamhet och lite smisk då och då a la India Style. 

När föräldrarna lägger all sin tid på arbete har barnen leksaker i mängder. Vi talar leksaker för ett dagis för två små livs skull. Mycket pengar och brist på tid genererar i utökat inköp av barnleksaker. Sorgligt men sant. Så kommer jag med min ryggsäckfilosofi och möter detta. Kontraster i mängder. Tjugo radiobilar istället för en eller möjligtvis två. 

Mamman är hård. Igår vid öppnandet av bankkonto var jag också hård. Rättvis men hård. 

Hon som skriver är dock ett annat bortskämd barn som surfar på grannens Internet. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Karin så du är i Paris nu. Vad skojigt med rapporter från utlandet igen här på bloggen. Vill höra mer! Kram från mig

2008-01-11 @ 15:11:00
Postat av: Anonym

Kul att hgöra Karin! Coolt med Paris

2008-01-12 @ 11:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback