Sondags morgon i Paris

Tar mig ner langs Rue Montorgueil . En gagata. De flesta verkar handla mat pa sondagar och de flesta drar pa en sadan vaska som gamla har men som nu blivit modern bland alla. Nagon ar ute och springer. Nagon har baguette i handen.

Det ar sol.

Tog mig igar pa en promenad till Louvren fram till place de la concorde. Sedan gick jag langs Seine tillbaka och vande upp vid Pont Neuf. Vackert. Skont att komma till vattnet. Manga kyssandes par och barnfamiljer samt "miljoner" turistande kineser. Skont att se andra icke parisare.


Kommentarer
Postat av: Anna

Va mysigt det låter att gå strosande där på Paris gator!

Här är det härligt vinterväder. Snön gör att det blir sådär snötyst. Alla ljud blir dova och det knarrar en aning, om man lyssnar noga. Det verkar som om alla sover länge denna söndagsmorgon här i Stockholm, kanske passar de på, sista dagen på julledigheten.

2008-01-06 @ 11:10:50
Postat av: frei

dramaten heter de tydligen de där finurliga väskorna...fint att höra av dig och paris. har du något franskt nummer? Här e de sannerligen snorkallt och jag skriver tenta kan det bli bättre?

2008-01-06 @ 17:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback