Klart vi tog oss dit! Ja, kameran fick följa med.

Dagarna i Chennai spenderades mestadels på vårt frächa rum för 350 Rs/ natten där de präglades av baddning av het panna och stort CocaCola-intag, men lite annat hann vi med.

image909

Spencer Plaza har fått KFC!

image911

Här är vi påväg hem till Nirres familj där även Vidya dök upp. Det var härligt att träffa de igen. När vi satt i Auton tillbaka mot vårt hotell tillsammans med Justin, Vidya och Niruba konstaterade vi att det kändes helt som vanligt. Det var bara helt naturligt att sitta där med dom.

Justin jobbar på ett bageri utanför Chennai och han verkar nöjd. Niruba på det största sjukhuset i Chennai, hon vakar över nedsövda patienter. Det verkar vara ett tufft jobb med långa dagar men hon var glad över att Justin nu var närmare.

Vidya jobbar som kock på flygplatsen i Chennai. De gör 11 000 portioner om dagen i sånna där fina små foliepaket ni vet. Han jobbar långa dagar och får uselt betalt.

Känner ni igen er?!

image899

Jo då, vi tog oss till Arni! Dammen låg lika stilla som förut och mainstreet var lika trafikerad som vi minns den. Trots att vi vistades i Arni under bara några timmar han vi med en kopp kaffe här och där och träffa de som vi hade planerat att träffa.

image900

Jesvin lämnade över en precent som nu ska skickas till Karin i Paris.

image901

Familjen Chandrasekarn blev hyfsat chockade när vi gled in på eftermiddagen helt utan förvarning och det tog inte många minuter innan även Sannas mamma var på plats. De såg friska ut allihop! Suganthi har tagit ut skiljsmässa vilket var en glad nyhet. Trots att det skapar problem och är en lång process så verkade hon nöjd med sitt beslut och hade seriösa planer på Sverige.

image902

Israel mötte oss i dörrhålet med ihopslagna händer framför bröstet och sa lugnt "Jakob"! Ester bjöd på en sumpig kopp kaffe som vi förståss höjde till skyarna i smaksensation.

image903

Vid HollowBlocks var grinden stängd. Sam bor numera i Chennai och jobbar för Nokia medan resten av familjen bor kvar.

image905
image907

Old Busstand var avstängd för uppfräschning, annars var Arni, som sagt, sig likt.

Ja, ni har väl alla förstått att Jakob inte varit helt pigg under den sista veckan. På Berga vådcentral i Linköping blev det full fart igår när hans feber uppmättes till 40,5 C och han ändå kände sig relativt pigg. Att vi korsade halva Indien tillsammans när Jakob led av både lunginflammation och halsfluss känns närmast overkligt men det gick, även om jag måste erkänna att jag var rädd och orolig för hans liv under vissa stunder i Chennai när det ångade av den våta trasan på hans panna. Något som jag förstås inte sa till honom. Mitt förtroende för indisk sjukvård är numera icke existerande över huvud taget även om de var minimala redan innan. Den fina vårdas numera av sin mamma i Linköping och av starka piller. Jag är i Överberga hos min mamma och borde verkligen plugga!

Kommentarer
Postat av: Mia

Gud vad härligt att se bilder och läsa om er resa och att få träffa "alla" igen. Det är isg likt men ändå har det hänt saker. Vad bra att sughanti lämnat sin trista man och vad kul att se att Israel hade sitt stoneface kvar. Och så kul med Nirre, Justin, Vidya. Träffade ni Cynthia? Jakob, jag hopps verkligen att du kryar på dig och att du får pysslas om av din familj. Man blir ju lite orolig när man läser om din feber.

2008-01-04 @ 12:37:46
Postat av: Sanna

Hjälp! Vilken dramatik det där med Jakobs liv och hälsa. Och jag lovar, det lät 10 gånger mer dramatiskt när Frida återberättade Annas ord om det mer i detalj (vilket det säkert också var). Men dramatiska historier är ju också hennes specialitet. Slutet gott allting gott hoppas jag.. Något att berätta för barnbarnen.
Det är verkligen ett förundrande under att ni lyckades ta er till Arni, Spencer, Nirre och tvärsöver Indien när Jakob var übersjuk. Det syns inte på bilderna i alla fall.
Tänk att ni träffat min Amma! Och vad konstigt att Sam har flyttat. Vilken skön reaktion av Israel=) Skönt att Suganti slängt ut den där mannen. Och vad fina Justin och Nirre är på bild! Anna, finns det inga bilder med ditt vackra ansikte förresten? Är Kavring i Paris? Å ponden!

2008-01-04 @ 16:52:51
Postat av: Sanna

Vad stor lille Veda har blivit förresten..

2008-01-04 @ 16:55:23
Postat av: Anna

Jo, det var dramatik men ni verkar inte ha haft det helt lugnt heller med avlösande kräksjuka!

Ja, Veda har växt jättemycket och var sådär blyg som bara han kan vara. Även hon som diskar där hemma har växt. Anledningen att det inte finns några bilder på mig är att bilderna är från min kamera, helt enkelt. Kavring är i Paris.

Vi hann inte med Cyntia och Sunil tyvärr, det får bli nästa gång.

2008-01-04 @ 18:25:52
Postat av: Karin G

Min Jesvin ser sa tjock ut. oj oj oj Jatte glad att se bilder

2008-01-04 @ 19:50:19
Postat av: Issa

Det jag reagerade på var vad långhårig Jakob har gått och blivit. Ser ut som en riktig vilde - I like! Krya på dig och ladda om inför Estocolmo. Nu ska jag äta yoghurt... grekisk faktiskt för ovanlighetens skull =D.

Hörs snart!

Kisskiss

2008-01-08 @ 23:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback