Iakttagelser

Bollywood
Vid en av mina oplanerade promendar stöter jag på Bollywood av olika slag. I en filmaffär en hel avdelning av Bollywood filmer. Dock befinner jag mig i Paris så originalspråket samt franska var det enda som erbjuds. Upptäcker gamla bokhandlar och i ett skyltfönster en hel avdelning om Bollywood. Böcker om kända skådespelare, filmer och affischer. 

Fattigdom
Gör sig betydligt mer påtaglig på Paris gator än Arnis. De hemlösa här är av ett omfattande tal och kontrasten av hemlösa bredvid Gucci kassar berör. Alla de fattiga, hemlösa och handikappade i Indien bländer kanske mer ihop med den övriga befolkningen. En man som hoppar förbi med ett ben i damm och värme tog inte lika hårt på mig. Ingen av de känslor eller världsdelar av dess fattigdom är att föredra. Detta är bara en känsla och när jag var där kanske mannen med ett ben berörde mig otroligt men när jag sitter här känns de hemlösa så utstötta.  

Indsve
Läste att de landat i Quatar. När han skrev att om några timmar är de i Indien rös jag till och en känsla kom om att jag vet vad de kommer uppleva när de landar. Alla steg och alla känslor. Det kändes så nära. 

Svensk 
I dagarna började det kännas alltmer ensamt. I symbios med magont och ofattbar trötthet blev det inte bättre. Var i en dvala. Plötsligt för att man är i ett annat land så träffar man gärna andra svenskar, inte möjligtvis den typen man träffar hemma utan man tar nästan vem som helst. En av dem var igår. Hon är säkert trevlig men ingen som jag skulle bygga djupare kontakt med. Jag tänker då om det blir så att man hellre umgås med sådana man inte direkt faller för i kontrasten till att vara ensam. 




Kommentarer
Postat av: Karin J

Jag mådde också skitdåligt av alla hemlösa när jag var i Paris. Förstår dig presis. Lycka till med
svenska vänner och allt! Kram.

2008-01-21 @ 09:19:34
Postat av: Karin J

Snyyg bakrund på bloggen. Vart helt chockad!

2008-01-22 @ 20:21:30
Postat av: Sanna

Hihi det är jag som bär ansvar för bloggbakgrunden.. hehe allt jag gjorde var att ändra färgen till blå istället för röd haha, men det blev en lyckad skönhetsoperation. fortsätt gärna lyfta ansiktet

2008-01-22 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback