Precis som Osaka tog jag en weekend till Beijing

Plotsligt flockas manniskor kring Rue du Renard. Jag, som befinner mig i en photo gallery kikar ut och tar snabba steg fram till ett hal i folkmassan. Rott. Kinesiska bokstaver. Jag forstar och ler. Det kinesiska nyaret.

image974

Mitt hjarta fylls av langtan och kanslor fran nar jag faktiskt var i Beijing. Lukter. Blir overraskad av mig sjalv. Star dar och ler och tar upp kameran som en annan turist. Jag blev sa glad. Och vackert var det. Fantastiskt.

 

Annars ar allt bra har. Forutom att det saknas Internet hemma for tillfallet har jag tagit friheten att kopt tva chokladtartbitar vid olika tillfallen denna forra vecka. Starbucks Rules. Dock inte nar det tradlosa inte fungerar.

Annars ar shoppingen suveran. Jag hittar sa mycket vilket inte betyder att jag koper. Bara lite. Kvaliten ar vard var enda krona.

Annars ar vadret bra. Vad sags som fyra dagar i rad med sol och 14 grader. I Seines skimrande vatten smeker solen Paris och faglarna kvittrar i takasarna.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tänkte just idag på hur du hade det i Paris nu.. Så vackra beskrivningar, man kanske skulle besöka stan nån gång!

2008-02-11 @ 17:00:46
Postat av: Karin J

Detlåter underbart Karin. Men jag har inte riktigt fattat var du bor i Paris och hur länge du har tänkt stanna...eller du kanske inte har bestämt det? Kram!

2008-02-12 @ 14:30:31
Postat av: Karin

Jag bor i centrala Paris. Nara Louvren. I en egen liten studio. Jag kommer stanna till slutet av Juli.

2008-02-12 @ 16:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback