Klippning a la Hollywood


Kliver in. En stilig man möter mig. Kristallkronor i taket. Vackra gamla speglar. Häftig musik. Två våningar. Maffig trappa. Vacker gammal tapet. 

Herrn förstår att jag pratar engelska och tar snabbt fram en frisör med kunskapen av det engelska språket. Jag förklarar. Väljer en klippning. Schampo med massage, klippning och frisering. Stolen jag slår mig ned i vid schampo biten har funktionen av att jag lutas automatiskt bakåt och mina ben åker upp i en behaglig ställning. Faller ner ögonlocken. Njuter. 

En japanska klipper mig. Trevlig med ordet super framför. Blåser sedan mitt hår och skapar lockar a la Hollywood. 

En känsla kanske skapas av läsaren att detta tog en del av den lilla summa pengar jag erhåller. Tvärtom. I Sverige betalar jag 480 kronor. Här 450 kronor plus ett schampo som ska få mina lockar att shine forever. Totalt 60 euro och jag tippar hem som en prinsessa. 



Kommentarer
Postat av: Karin J

Jag kan tänka mig att du är vacker Karin!

2008-02-19 @ 13:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback