Framtiden är nu

Ni vet då en varit inställd på en sak som ska ske i framtiden väldigt länge och så är framtiden plötsligt här.. Det är så konstigt! Jag reser på söndag och börjar Färnebo på måndag morgon.. Nästan bara roliga saker kvar. Avskedsvisiter, en heldag på Kallbadhuset, en fest. Jag vet inte om jag kommer tillbaka till Malmö. Det är inte så självklart denna gången. Fast jag kommer om en månad till European Social Forum med min klass. Ska ni dit?

Så förra helgen återvände jag och Frida till Tidaholm! Liftandet dit och hem var nästan det roligaste! Många fina människor lät oss vara med på färden. Vi bodde första natten hos en känd utbytesprofil nämligen.... Klaus! Eller den vita auran. Livsaktivisten.  Drack te och pratade om livet till sent sent. Finfin.

Dagen efter hängde jag med en nyvunnen Färnebokompis. Vi träffades på förmöteshelgen och det visade sig att hon bor i Tidaholm och såg vår uppvisning på torget förra året. Nu ska vi nog bo i samma rum på Färnebo! Sen kom den egentliga anledningen till vår återkomst - Ingelas 50årsfest (ni vet min värdmamma). Det var fint att träffa dem, men jag kände mig inte riktigt hemma i den klassiska 50årsfestmiljön. Jag stannade tills drinkarna började komma igång för fullt men Frida smet efter bara en timme. Hela kommatillbaksgrejen blev mer som ett avsked innan det nya för mig. Sunt tror jag.

Sen gick jag genom stan sent på natten som så många gånger förr och jag såg er överallt längs Tidan, i city, i husen och på gatorna. Vi pratade om vad mycket som kan hända på ett år, Frida och jag. Som att vi var helt andra människor då för ett år sen. När en välbekant plats plötsligt känns främmande. För att det var inte jag som var då. En annan Sanna.

Jag satt under en lyktstolpe och begrundade detta då två 16åriga killar kom gåendes mot mig. "Är allt okej? Vi tänkte att det kanske var något fel eftersom du sitter här ensam". Med så trevande, försiktiga, empatiska, omtänkssamma ansikten. Vilket mod. Inte alls som mina fördomar om Tidaholms unga den kräftans natt. Mitt hjärta sken upp!

Mot nya äventyr!

"Vi ler då vi möts"

Kommentarer
Postat av: Anna

Du skriver alltid så fint Sanna, förmedlar verkligen en känsla eller flera...

2008-08-22 @ 00:19:53
Postat av: Mia

Sanna, var ni där på Kräftans Dag? Jag var också där fast hos en annan känd Tidaholmsprofil, nämligen Jonas Ringqvists musikfestival i Östra Gerum. Riktigt bra var det!



Synd att vi inte visste om varandras närvaro i Tidaholm!

Lyckokramar!

2008-08-22 @ 12:02:27
Postat av: Sanna

Å vi hörde att det skulle vara någon slags festival där men hade inte tid att åka ut.. Hur

2008-08-22 @ 13:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback