Kommer sakna Indierna i Paris

Kommer sakna deras sätt att inte bry sig om paris trafiken. Rött ljus och ingen bil - då går vi över. En gata, inga bilar och inget övergångsställe - då går vi över. I deras sari och hippa jeans skuttar de över gatan. 

Kommer sakna att flanera upp längs Rue Faubourg Saint Denis. Afrikanska och asiatiska affärer, framförallt indiska. Slinka in på en Bombay Masala och ta en samosa. Kolla in nya hindi filmer. Ta 4 för 5 euro. Jag har köpt runt 20 filmer. 

Framförallt kommer jag att sakna att gå till den första Indien affären jag besökte. Dess dofter, utbud och höra tamil pratas högjutt. Sakna min "vän" som hjälpte mig att finna låtar och vägbeskrivningar i området. Komma dit, utbyta några ord ( de vanliga tamilska fraserna) och enbart titta på honom för varje gång jag ser honom blir jag glad. (Han ser ut som och är i Jesvins ålder. 

...

Kommer sakna att vandra i en stad jag aldrig varit i förut men nu kan ta mig runt utan karta. Ta en promenad längs Seine. Dricka Starbucks latte. Bli förundrad över byggnaderna och dess kraft. 

Kommer sakna staden men inte jobbet. En läxa och lärdom för livet har de dock inbringat. Det primära av att ta hand om ett litet barn. Dess behov och svårighet att kommunicera. (Bara en sådan sak som att byta blöja är jag nu expert på) Min sista stund med Margaux och William resulterade i den vackraste under hela perioden. Margaux fall i tårar inte av att jag skulle åka men för att hennes pappa skulle gå ut och ta ut min sista lön. William springer då och hämtar en näsduk och försöker torka bort hennes tårar som faller ner från hennes kinder. Vi sitter tätt tillsammans. Jag pussar henne på pannan. William tar plötsligt näsduken och försöker blow my nose. Men jag är inte förkyld och jag gråter inte. Jag pussar honom på kinden och han ler. Efter mig hörs ett bye bye (ett ord han nyligen lärt sig)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Karin du skriver så vackert.. jag älskar att läsa

2008-04-04 @ 20:43:19
Postat av: Corin

Det betyder mycket för mig Sanna TACK!

...

Tänkte på dig närmare bestämt igår vid (konstigt nog efterlängtad) besök till ICA.
Anledning - Utökning av sortiment i den ekologiska och miljö medvetna sfären. Tänkte på dig och kände mig stolt över människor och samhället i stort. För FAIR TRADE!

Hoppas allt är bra med dig och Malmö

2008-04-05 @ 23:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback