Jag köpte bara havregryn för att kunna göra chokladbollar (jag är inte sugen längre) =o)

Tänkte att det kunde vara skönt med en promenad såhär på kvällen efter att ha varit inne i stort sett hela dagen. Tänkte även att det kunde vara bra att kombinera promenaden med att besöka ICAbutiken som finns är i närheten.

För att komma till den måste jag passera ett lite mörkare parti med träd och buskar. När jag lämnar huset och kommer ut märker jag att det faktiskt börjat skymma och tänker att "jag kanske inte borde gå genom skogen". Minns det någon sa i skolan förra veckan, om att Hägersten hade fått lite dåligt rykte genom media, när det gäller övergrepp på kvinnor. Jag tvekar. Men så tänker jag, "det ska va själva fan att man inte ska kunna gå vart man vill"! Jag gör ett knogjärn av nyckelknippan, sträcker på ryggen, sätter på iPod:en och går mot ICA. 

Inte förrens jag närmar mig porten igen njuter jag av den friska höstluften som jag tycker så mycket om.

Blir man inte förbannad!? Både på sig själv och på, jag vet inte vem!



Kommentarer
Postat av: Karin G

Hej Anna!
Jag förstår precis. I lördags kväll blev jag så "jävla förbannad" på mig själv när jag cyklar hem i mörkret upprepandes, våldta mig inte, våldta mig inte... Istället för en lugn kvälls cykling hem blev det ett maraton med obligatorisk duschning efteråt. Ska det vara såhär?
Hoppas allt fungerar bra i sthlm annars...
Kram

2007-09-03 @ 22:12:23
Postat av: freu

jag vet, gör precis som du anna, vill inte vika mig, vill inte inskränka/minska mina rättigheter....men så blir det iaf. hur faan man än gör!
boktips:bitterfittan
läser den nu :)
kärlek

2007-09-04 @ 15:08:23
Postat av: Elin

Hägersten? Har en god vän som bor där på Ivar Vidfamnes gata. Kanske kan ni ha kloka samtals-träffar eller nåt.

2007-09-04 @ 22:34:27
Postat av: Sanna

Jag vet!! Så himla dumt. Igårkväll gick jag i en park med Freedom och Isabell och så berättade jag för dom om då jag blev förföljd av en rälig gubbe i den parken mitt på dagen en gång. Sen la jag till något i stil med "Menmen, alla tjejer har sådana historier att berätta". För att markera att det gick ju bra i alla fall, var inte så farligt liksom. Men vad fan, det ska inte vara så att alla har något att berätta (mycket riktigt hade både Frida och Isabell sina exempel). Det gör det ännu värre!
Boktips: Det kallas kärlek av Karin Holmberg.
MAn blir arg av den men upplyst också!

2007-09-05 @ 18:29:36
Postat av: Anna

Tack för support, tydligt att vi har nått gemensamt! Tack också för boktipsen. Just nu läser jag mycket kurslitteratur och när jag unnar mig skönlitterärt blir det Stieg Larsson. Kön på böcker jag vill läsa växer, spännande!

2007-09-05 @ 21:17:14
Postat av: stieg larsson

jag rockar!

2007-09-06 @ 13:00:28
Postat av: italo calvino

rocken är död

2007-09-06 @ 13:18:18
Postat av: larsson

sten och rulla, lever...vad du än säger italo!

2007-09-06 @ 15:36:14
Postat av: Anna

Stieg Larsson ÄR död, på riktigt alltså!

2007-09-11 @ 17:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback