Veckans HÄNT EXTRA!

Kära läsare! Efter Mias offentliga löften gäller det så för bloggens övriga skribenter att dra sitt strå till stacken för att infria vad som lovats. Lag Isaksson/Malmberg har varit aktiva på plan denna vecka, lirat boll och fått schyssta passningar av medspelarna. Detta är helgens scoop!

image768

Före nöje måste det ibland komma nytta. Här syns Jakob djupt nersjuken i NJA 2005:XXX, mittemot sitter Anna minst lika nersjuken i "Fysiologi med relevant anatomi". Två riktiga kioskvältare denna höst!

image769

Ibland är det skönt att få känna sig lite kontinental och det är skitlätt i Lund eftersom det går ruskigt fullsatta tåg över sundet nästan jämt. Bra idé kände Anna och Jakob och tog en heldag i Köpenhamn på lördagen. Utöver en vandring på det som först benämndes "en antagligen rätt känd gata" och senare visade sig vara Ströget hann de med att göra en blixtvisit utanför EU:s gränser. Christiania förstås! Anna kände att hon inte riktigt passade in, Jakob såg eftertänksamt  sammanbiten ut och utbrast när han steg tillbaka över gränsen igen: "Åhhh..så skönt det kan vara att vara en slav under det västerländska samhället ibland!" Båda tyckte det hela iaf. var intressant och det preparerade smörgåspaktet smakade, helt enkelt, gott!

image770

Vad som kanske inte framgår av bilden ovan är att kvällen tillbringades hos våra gemensamma favoriter i Malmö Frida, Sanna, Anna, Megan och Karin. Ett och annat glas vin, lite medhavd grönsakspaj och multikulturell atmosfär var den perfekta avrundningen på kontinentala dagen.

På tal om räkor, nu över till något helt annat. Närmare bestämt förra helgen. Alla som var med på tåget, vet att vi avslutade hela härligheten med det numer legendariska fenomenet "group picture". Enväldigt, eller snarare tvåväldigt, har vi valt att publicera dessa två bilder. Den ena tagen på bryggan där allt började och den andra alldeles intill Klara kyrka mitt i centrala Stockholm.

image771

(Snygg posé Frida!)

image772


Podum där, hörs snart igen kompisar! A juste, kommentarer. Ja tack!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tittar på gruppbilden och inser att det är lätt vi som är den bästa gruppen, vad IKU tjejen än säger.

2007-10-08 @ 10:49:54
Postat av: Mia

Jaa, jättefina bilder. Studiebesök i Christiania minsann.. tja, ni verkar ha haft kul. Var det fortfarande försäljning av hasch på Pusherstreet? Det var helt sjukt när jag var där..det var en sommardag och det låg stenade människor i parkerna och sov. Jag fikade, fotade och försökte smälta in utan att lyckas så bra..
Jag e också i Danmark nu. Ska kanske skaffa mig en dansk frisyr inför bröllopet... tips på någon dansk som har en fin frilla?

2007-10-08 @ 11:02:39
Postat av: frei

åhh ni två är så underbara
:) Blir ju överlycklig! gillar din nya keps stil, på översta bilden jakob, men mest av allt den ogeliga looken du hade :)
Jag tycker själv att min frisyr i parken där va ganska fin, så mia. Jag kan bara tipsa om min ganska danska frisyr :)
Nu ska jag skaffa plaststrängar till min gitarr, sen ska det spelas :)

2007-10-08 @ 14:20:53
Postat av: Anna

Såg aldrig nått gatnamn men jag är säker på att man kunde köpa både ett och annat. Jag och Jakob var inte tillräckligt modiga för att fråga och tittade inte heller så noga. Inga stenade i parken men fulla och stenade i baren. Ska bli kul att ses på lördag!

2007-10-09 @ 08:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback