Jobbivrig

Jag tror jag skjuter bort känslorna genom att inte vila. Genom att hela tiden göra något. Genom att hela tiden söka jobb. 

Har varit i kontakt med mataffärer, caféer, hemtjänsten och idag Ringbolaget. I andra ord, jag har cyklat över hela Gävle. Det resulterar i röda ringar under ögonen, början till förkylning och allmän huvudvärk. Det är ju också omställning från Indien till Sverige. 

Jag vet inte om det är bra eller mindre bra hur jag beter mig. Men så är det. 

Hemtjänsten 
Träffade en jätte söt farbror när jag frågade efter vägen till ett äldreboende. Det var visst bara runt hörnet men farbrorn gick igenom hans lägenhetshus och visade mig genom ett fönster att där på andra sidan var ingången. "Hoppas du får jobbet" hörde jag efter mig. När jag kom till ingången kom en bil uppbackandes vid infarten. Det var en man och två kvinnor som var släkt som flyttade en äldre släktings tillhörigheter till hemmet. Vi började prata. Den ena kvinnan bor i England utanför Manchester. Då berättade jag så klart att jag planerar att eventuellt flytta till England (med Jesvin). Kvinnan log och berättade hur mycket hon trivdes där och att engelsmännen inte alls kunde förstå varför hon vill bo där, det måste ju vara mycket bättre i Sverige tycker engelsmännen. Efter några minuter hade mannen fått tag på en person som öppnade åt oss. Det gick sin väg och jag min. Min väg var att lämna CV till en väldigt trevlig kvinna. Hemmet heter Sofia Magdalena och där var statsminister Fredrik och besökte i veckan. 

Besökte ett flertal andra äldreboende. Vissa trevlig andra betydligt mindre. 

Generellt är det så att man ska lämna sin ansökan till PFV Personalförsörjningsverksamheten hos Omvårdnan i Gävle. Efter att besökt äldreboende tog jag mig dit sedan alla hänvisade mig dit. Där mötes jag av väldigt trevlig kvinna men som dessvärre gav mig negativt besked. Men det måste finnas andra länkar in i Omvårdnands världen, förmodligen mer personliga länkar.  

Mataffär
Hur är generellt lönen på en mataffär? Kommentarer uppskattas. 

Caféer
Lämnat på olika. Ska höra av mig nästa vecka. En snappa upp mig, där lönen delvis är svart. Av att hört av mig hos blivande juristen Jakob och andra själar vet jag bekräftat att så är det ofta i café och restaurang branchen. Jag får se hur det blir med de jobbet. De ska höra av sig. Prov jobba iaf. 

Ringbolaget
Gick in på ams. Såg en annons. Ringde dem. Bokade intervju. Intervjun var ok. En helt annan värld att kliva in genom dörren till denna ring sfär. Han, intervjuaren, frågade mycket om SWY och jämförde hur tufft det vore mot att jobba i Ringbolaget. Det var komiskt men han ville nog bara se hur tuff jag är och vissa jobbets sidor. Han frågade om jag var filosof; jag svarade ja. Han frågade var jag tänker när jag ser en sten. Jag svarade; hur stark den är, skönheten i den, hur den reflekteras i ljuset och stenens betydelse för samhället. Han berättade om någon parkbänk och vad händelseförloppet kan bli av att göra en sak. Vi pratade mycket om säljvärlden. Hur man för fram sig, tonen, självförtroendet man har att man är bäst på det man gör. Att  det moraliska försvinner i den säljvärlden. Jag sa självklart lite emot eftersom jag är så, men jag förstår hans tänkande och den sfär man kliver in i hos Ringbolaget. Dator ringer hem till folk, säljaren får dem att köpa Glocalnet. Personligen kändes det svårt. Men man måste koppla bort den man är och bli säljare på säljarens villkor under jobbtid. Och att passionerat kämpa för att sälja. 

Han sa att han inte riktigt fick grepp om mig. Dock ska jag på utbildning på onsdag. 

Kommentarer
Är det någon som hört om Ringbolaget förut? Känner någon som jobbat/jobbar där? Hur är det generellt med såna här säljjobb? Något jag ska tänka på? 

ta ta 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ska verkligen inte uttala mig om ringjobb men jag gör det ändå. Se glad ut så låter du glad och trevlig även i telefon.

2007-10-29 @ 17:08:59
Postat av: Karin

Tack Anna!

2007-10-29 @ 18:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback