här händer det grejer

I malmö händer det grejer hela tiden, det är svårt att förstå allt som händer. Särskilt när man bor i ett kollektiv.
Igår fick vi en super fin köksoffa, sån där med lock ni vet :) Mkt trevligt.
Igår kom min kära bror, idag kom en gamal kär vän på besök och stannar helgen. Även karins vän kommer idag. Det blir fullt kollektiv :) Så trevligt så :)
Vi pusslar ett världspussel. Mega kul.....jobbigt bara gick och la mig 2 igår......jäkla pussel.
Skrev in mig på smålands nation, mkt trevligt ställe. Kände mig välkommen, med vegan cafe, fins små klisterlappar överallt. Hehe, smålands, ja säger då det. När jag får mitt studentleg, kanske jag kan dra med dig dit jaken?
Fick ett roligt telefon samtal igår:
-Hejsan mitt namn är Malin, jag ringer från en organisation som heter centrum för internationellt ungdomsutbyte.
Först fattade jag noll, sen fattade jag. Just det jag är karins referens :) haha, hon var min referens en gång i tiden.
Först spelade jag med, när hon frågade om jag visste vad det var som karin hade sökt, kunde jag inte hålla mig. Jag sa vi är ett kollektiv på 5st, alla utom karin har deltagit i utbyten :) hehe, då blev hon paff. Men hon fann sig snabbt. Idag fick karin veta att hon kommit med, till costa rica. Det skulle fullända SWY kollektvet. :)
Kollektivet har även lösa planer på att söka som värdfamilj för YPD. Kan man tänka sig en bättre värdfamilj?!?! Jag vet inte..... :)
Jag spenderade en vecka på en vacker ö, utanför stockholm. Biskops-arnö. Det var afrikansk dans, salsa-workshops, uppläsning och massa andra aktiviteter. Jag var mest i naturen. Väldigt vacker höst. En sak jag tog med mig, för att hänga på mias spår om kreativitet. Pålägg.
Som vegan kan det vara knivigt. Jobbigt med pålägg. Men jag tog saken i egna händer och vips mixade jag ihop: rivna morötter, riven palsternacka, majs, äppel, linser, purjolök, solrosfrön, linfrön, ajvar.
Tänk vad mkt gott pålägg man kan göra!
På söndag, håll andan nu. Spelar Emil Jensen :) En höjdpunkt i veckan.
Jag blev just förfrågad om att spela fotbollsmatch ikväll.....tur att jag bokat upp mig på filmkväll tänker jag. Nästa gång kanske.....
Jag skulle kunna skriva massa massa mer, men nu kurrar magen. Måste hem, ta hand om varandra, innan vi ska iväg och kolla på våldtäkts film.
Malmö är vid liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback