En vecka i Malmö

Jag lyckas inte vidare bra med att vara halvtidsarbetslös, småjobb bara ramlar över mig utan att jag behöver lyfta ett finger.. Så bekvämt.

Igår var det en speciell dag på flera sätt. Kanelbullens dag såklart och även Djurens dag berättade min kompis från Djurens Rätt. Då bakade vi veganska kanelbullar och firade med en spel- och pusselkväll.

Idag hjälpte jag Astrid att flytta några kvarter bort. Så nu är vi bara 4 kvar. Vi lånade en varuvagn av falafelstället mittemot och körde iväg. Mannen hon ska bo med var rolig. Han hade en konstutställning som hette "Ska vi leka krig, nej, fred". Innan vi gick igen fick vi skjuta en diktator. Med luftpistol laddad med en pil mot bilder på väggen. Jag sköt Franco och Astrid George Bush, men hon siktade egentligen på Pinochet.

Malmö är en liten stad. På rekryteringsdagen kom det 7 stycken som jag kände mer eller mindre eller hade pluggat med. 2 killar och 15 tjejer var där. Det var jättekul att sitta och anteckna och fundera över om de var lämpliga eller inte. Jag undrar vilket intryck vi gav på våra rekryteringsdagar... Det var många fina människor där i alla fall så det ska nog gå bra nästa år med. Men det kändes lite konstigt efter intervjuerna när man var helt inne i det att man inte kommer ens veta vem som kommer med sen. Jag skulle helst velat välja ut dom själv=)

Bröstaktionen är uppskjuten, det krockade med något stort världspolitiskt möte av något slag i Köpenhamn som många skulle demonstrera mot. Det blir nog nästa helg! Så hinner vi förbereda oss lite bättre med. Men jag pratade länge i t elefon med den här Ragnhild som startade det hela i Uppsala och har fått massa heta tips och saker att tänka på. Hon är cool och väldigt genomtänkt.

Jag har hunnit ha föredrag för Lions också! Det var 15 män i kostym och en kvinna. Jag tror att samtliga var pensionärer. De var kära. Det kändes enkelt att prata om något man verkligen tycker är bra och är säker på. Tänkte efteråt att detta med att hålla föredrag kanske inte är en sådan stor grej egentligen, utan mest att man går dit och har kul.

 Det var min vecka det. Det har säkert hänt massa i era liv också. Berätta kompisar!


Kommentarer
Postat av: frei

sanna min sanna, känns fint att läsa om din vecka :)

2007-10-08 @ 14:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback