Den sensuella vitlöken

På tal om kretivitet. Gick igenom tre år av bilder igår. Detta för att få nån slags överblick av vad som finns i arktivet. (Som om jag inte skulle ha viktigare saker för mig som att plugga till exempel.) Fick nått slags ryck, kanske var det tamilmusiken som Jakob la över på min dator igår om fick mig att gå igång.

Arkivgenomgången väckte såklart minnen av alla dess slag men det som var roligast vad att hitta bilder som jag glömt. Kommer ju faktiskt ihåg de flesta bilderna genom åren men det var en del pärlor jag glömt, eller som jag kanske inte uppskattade då. Den här vitlöken fotade jag i mitt kök i Grebbestad samma dag som jag fått hem mitt macro. Jag bodde i en källare med näst intill inget dagsljus, va tråkigt det lät förresten, så jag riggade med alla lampor jag hade. Köksbänken var platsen som lämpade sig bäst. Måste säga att hushållspappret som den står på smälter samman rätt bra med den vitmålade cementväggen, och är den inte lite...

image782

Kommentarer
Postat av: Jakob

Afton på bloggen.

Ruggans snygg vitlök, ehh, jag menar bild

På tal om vitlökar så har vi just hittat fler mjölbaggar. Men inte i mitt skåp nej, inte, nehej. Men i Bryndis och Jespers, mohaha!

2007-10-15 @ 20:42:57
Postat av: Anna

Jag har nu anmält mig till gymnasieåterträffen den 9 nov. Det krockar ju med återträffen i Malmö men det ordnar jag på nått vis, kommer sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Ska du dit Mia?

2007-10-15 @ 21:03:27
Postat av: frei

Wow, fantastico :) fin
bild anna. Mjölbaggar jakob, det e ju ändå snäppet bättre än löss....det finns risk att vi har löss i kollektivet, men det har vi nog inte.....det kan jag ju inte säga iaf för då kommer du väl inte å hälsar på snart.
Åh anna hoppas du kan komma?
Puss puss puss

2007-10-16 @ 13:22:46
Postat av: Jakob

Löss, är såååå våren 2007, till hösten är det mjölbaggar. Dessutom är löss allmänt skabbigt och mjöbaggar trevliga husdjur som inte framkallar allergier.

Klart jag kommer och hälsar på, räknar med sjukt mycket Lund/Malmö-utbyte till helgen när vi rullar ut röda mattan för ankommande dignitärer.

2007-10-16 @ 17:29:44
Postat av: Anonym

Måste bara anmärka ett sakfel. Skabb är skabb och löss är löss. Är skabb lössigt? ;o)

2007-10-16 @ 21:32:38
Postat av: Sanna

Wow vilken bild!

2007-10-17 @ 13:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback