Bara ett telefonsamtal

Eftersom vi lovat varandra att bli flitigare på att skriva på bloggen tänkte jag berätta om detta som bara är vardag men som gjorde mig väldigt glad.

Det ringde på telefonen och det stod "pappa hem" och oj vad glad jag blev när det var min syster som ringde mig. (Inte för att pappa är tråkig men det är så sällan jag pratar med Lina.)

Det planeras fjällenresa till våren, Lina ringde för att fråga när det passade mig. Eftersom jag inte har schema mer än några veckor framåt i tiden är det bara att chansa och hoppas att det inte är en tentahelg. Jakob, vill du hänga med? Man får visst bjuda med sina respektive för som Lina sa, vi kommer ju inte vara barn hela livet och vi måste ju lära känna varandra. Vad hon menade med det vet jag inte men jag höll med.

Min begåvade syster läser tekniskt basår i Örebro där genusperspektivet går i linje med mina fördommar. Hon känner sig oftast som ett frågetecken på föreläsningarna men blir inspirerad av sin, för länge sedan pensionerade, passionerande mattelärare. Han kan skriva någon lång formel på tavlan och sedan bara slå ut med armarna och le, berättade hon. *Nörd!* Han heter visst Ingvar. På rasterna spelar han Elvis, för att eleverna som sitter kvar i klassrummet ska få det lite trevligt. Efter varje mening drar han ett djupt pipande andetag. När jag frågade Lina varför svarade hon bara att "han är juh gammal juh", men vi kom sedan fram till att han kanske hade astma eller nått. Trots den frågande minen i klassrummet är hon självklart bäst i klassen, hon är ju min syster.

Vet inte om det framgick hur mycket vi skrattade under detta samtal, eller vad vi skrattade åt, men det gjorde vi och det var kul.

Här är hon...
image773

Hittade den här också när jag tittade på bilder... min andra syster, och tredje.
image774

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Först! Har också haft en sedan länge "pensionerad, passionerad" mattelärare. Han hette Jan-Erik, inte Jan, inte Erik, inte Janne utan Jaaan-Erik som han brukade säga. Det var en tämligen barsk herre med en svårupptäckt humor, men han visste minsann vad han pysslade med. Respekt!

Lattjo med alla inlägg på bloggen! Dags att återgå till "Könsperspektivet i Regeringsformen", erkänn att ni är imponerade!

2007-10-08 @ 21:00:48
Postat av: Mia

Ni är lika varandra du o syrran!
Fina!

2007-10-09 @ 12:08:02
Postat av: frei

Åhh vad fint med nytt liv på bloggen. :) Vad härligt att prata med sin syster, jag har ju fördelen att träffa min nästan jämt, vi bor i samma rum :)
Fin bild på Nirre.
Hoppas ni njuter i stockholmo nu, det händer mkt i malmö i helgen....ska nog skriva ett inlägg ändå... puss
förresten jakob vad menar du med: "Könsperspektivet i Regeringsformen". Om det är något du läser skulle vi väl kunna diskutera det sen? På min föreläsning i onsdags fick jag lära mig att det är jurister som proppar upp hela systemet och gör att allt går så förbaskat segt. Hmm jaja.
puss igen

2007-10-11 @ 16:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback