Att flytta runt..

image776

.. är både roligt och spännande och en smula jobbigt. Direkt efter utbytet bodde jag ett tag på Fjällgatan i Stockholm. Mycket mysigt med fin trädgård och grym utsikt över Liseberg och vattnet... här läste jag andra boken av Stieg Larsson och åt mycket jordgubbar minns jag..


image775

... sen flyttade jag till Svens lägenhet. Här en bild från balkongen, där hans balkongväxter faktiskt blev ganska snygga när kamerablixten träffade dem. Därefter har jag bott på två ställen till och nu snart kommer jag att bo i Örnsberg i två månader. Därefter har jag ett helt år i samma bostad, känns bra!

I denna stund är jag alltså i Danmark hos vänner (tills jag ska åka på bröllop samt börja jobba:-).
Jag har just varit hos en kompis från Florida och ätit amerikansk frukost. Jättepannkakor med lönnsirap och choklad och jordnötssmör. Till det färskpressad apelsinjuice och god cappuccino. Gissa om det var gott.. nu är jag helt darrig av socker- och koffeinchocken och det passar nog bra för ledordet här i Odense: nämligen kreativitet.
Överallt här talas det om kreativitet. Det är ett mycket intressant begrepp känner jag och har genast tagit det till mig och känner att jag bubblar av idéer och skaparlust. Det gäller bara att skala bort element i livet som tar tid från kreativiteten. I mitt fall handlar det om datorn, tvn och att gå runt i mysiga affärer.

Vad är era tankar om kreativitet? När får ni utlopp för ert skapande? Vore kul att höra:-)
Kram så länge


Kommentarer
Postat av: Anna

Ah, Odense va det! Jag och Jakob funderade på vart i Danmark du brukade hänga...nu vet vi =o)

Kreativitet, hm. Pluggdag för mig idag och jag känner mig inte särskillt kreativ trots att konstfack är vägg i vägg. Annars har jag ju alltid med min kamera, vart jag än går, ifall kretiviteten skulle falla på. För det är nog just när det gäller fotografering som jag är mest kreativ. På det sättet är de fyra årstiderna utmärkt för min kreativitet då bilderna förändras hela tiden. Nu känns det som om jag svarat på denna fråga på ungefär samma sätt som jag svarar på de gamla tentafrågorna som jag sitter med idag. Kanske dags för lunch och sedan gå ut lite i det vackra höstvädret som Stockholm bjuder på idag, kanske vara lite kreativ...

2007-10-09 @ 12:58:06
Postat av: Mia

Jaja, ni tänkte kanske att det var i Christiania jag vistades och ni tänkte komma o hälsa på.. tack för det. Nä så är det icke, jag vistas i HC Andersens högborg där ALLT är uppkallat efter denne man. HC Andersens hus, torg, kaka, dag, favoritcafé, museum, favoritpapperskorg, älsklingsgatlykta och ja, jag kan hålla på för evigt...

2007-10-09 @ 13:44:27
Postat av: Jakob

Okej,

Göteborg (Sveriges framsida) = Liseberg

Stockholm (Sveriges baksida) = Gröna Lund

2007-10-10 @ 17:02:56
Postat av: frei

skarpt av jakob att hitta sakfel..... :)
vilken cool bild mia! ser ju overklig ut vid första anblick. Intressant med kreativitet, jag känner mig nog som du säger kreativ när jag slipper konsumera (hehe) nä men när jag slipper (konsumera) tv, reklam, saker. När jag kan vara hemma, eller ute och försöka undvika allt det som känns omöjligt att undvika. När jag gör saker emd mina händer, som stickar, broderar, spelar gitarr(vilket inte går så bra), lagar nåt extra gott, nypåhittat recept eller bara pysslar med höstlöv. bröstaktionen får mig också att känna mig kreativ. Hmmm ska fundera mer på det....
Kom och hälsa på om du har vägarna förbi vetja.....
kramilam

2007-10-11 @ 16:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback