And-rum

Jag är hemma hos Mamma i Skanör nu. Om jag ska ut och studsa på ett dansgolv ikväll behöver jag ladda upp med tystnad och lugn här först tänker jag. Motsatser. Jag tror att luften här innehåller typ 90 procent mer syre än den i staden. Det känns i alla fall så. Och så luktar den regn, hav, vått gräs och eld.


Jag åkte hem igår för att umgås med Mamma och Jacob, äta god mat och godis, gosa med katten Sixten och kanske kolla på Idol. Det blev inte riktigt så utan lite tvärtom haha. Jag fick något migränliknande anfall och fick ligga ensam i ett mörkt, tyst rum och när jag kände matlukten spydde jag. Tokigt. Sen plötsligt kände jag mig i alla fall bättre och tänkte gå ner till familjen. Men då hade jag visst sovit flera timmar och de var på väg att gå och lägga sig. Fick i alla fall träffat min brorsa ett litet tag. Och sen sov lilla Sixten hos mig hela natten.


Idag mår jag bra. Nu har jag varit nere på stranden.  Det var helande för alla sinnen. Totalt vindstilla och vitgrått. Gränsen mellan himmel och hav flöt ihop. Dimma täckte Öresundsbron och Köpenhamn.

Jag har plockat ner alla mina indiska kläder från vinden. Bestämde mig för att ha dom i min garderob i Malmö. Så att jag kan titta på dom ibland. För dom är så himla fina. Och så jag kan använda mina nighties. Jag har börjat uppskatta att sova i klänning nu när det börjar bli kyligare.

Det blir kanske inget studsande för mig ikväll. Men jag ska försöka. Hoppas orka närvara vid en förfest i alla fall och få lite social stimulans. Dags att hoppa på bussen hemåt staden..

Hälsning från mig

Kommentarer
Postat av: Karin

Oh, den vackra skånska stranden. Den är nog lika vacker på sommaren som på hösten, olika skepnader bara, ger olika intryck.

Jag besökte Marina Beach i Chennai. Komik i högsta grad och lite äckligt. Finns ju ridande poliser där. Hästarna bajsar vid strandkanten där barn som vuxna sedan plaskar i vattnet.

2007-10-27 @ 18:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback