Puss och kram från Skåneland

Igår hade jag och Jakob Sanna och Frida på middag! Det stod grönsaksbiffar på menyn men biffarna bidde mos och var sådär goda. Trotts morotsmoset var det mycket trevligt och vi blev mätta.

Jag har nyss lämnat in ännu en hemtenta och känner att det finns tid för ännu lite Finlandsbilder.

image847

image846

image848
Titta så fin han är

image850
och så fin hon är

image849
och hur glada de är tillsammans.

image852
Träffad!

image853
Den lilla bryggan ni ser i högra hörnet var där man kunde hoppa i för att svalka sig vid bastubad. Efter noggranna beräkningar konstaterade jag och Mia att det måste vara tuffare att rulla sig i snön eftersom den ju är kallare än det inte frusna vattnet. Jakob kände sig ensam i bastun för herrar men rullade sig lite försiktigt i snön även han.

image854

image856
Det läskiga rummet som visade sig bara vara en tvättstuga.

image857
Pingisturneringarna var nog de roligaste på hela finlandsvistelsen.

image858
Mia har förlorat, gissa vem som vann.

image859
Ett kort besök på turistaktionen "Artic Circle" där jultomten har sin verkstad. Jaken och Mia hade svårt att slita sig från snögubben...

Jakob sitter mitt emot och kisar oroligt... undrar om det blir glasögon efter en termin till på juristlinjen...

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha.. jag håller med om pingisen, det var klart roligast. Speciellt när man fick in grymma skruvar
som förvirrade både dig och Jejken rejält.

Det där skumma laboratoriet var varken torteringsrum eller tvättstuga... utan fotolab. Hur som helst, särskilt skumt var det inte..

2007-11-29 @ 15:34:43
Postat av: Elin

Ser ut som om ni hade riktigt roligt också! Är lite avis på alla snön dessutom.

2007-11-29 @ 21:31:29
Postat av: Sanna

Stora pluspoäng för massa bilder på bloggen! Och kul att höra om hur ni hade det!

2007-12-01 @ 14:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback