Vi kom, vi såg, vi åkte tillbaka!

image368

Vilken häftig vecka det har varit, först midcamp på Hökensås och sedan ett kärt Återseende av staden i mitt hjärta, Linköping. Suddens och mina läppar har skinit ikapp med solen under dessa dagar som träffsäkert summerades för några timmar sedan med orden ”We can stay for a few more days, no?” Här kommer så några av de minnen vi bär med oss tillbaka till Tidaholm och kanske längre bort än så.

Vättern visade sig från sin bästa sida under bilfärden norrut och vid Brahehus blev det en kortare kulturupplevelse i det som Sudden bäst beskrev som ”a pile of stones”. Väl i Linkeboda fortsatte kvällen på den hetaste och mig veterligen den enda indiska restaurangen i kommunen. Khorman vi beställde var inte bara väldigt god utan uppfyllde alla krav på svennefieringsfenomenet. Sudden log emellertid hela kvällen medan han zippade på sin mango lassi. Och alla drogs med.

image369

Från den stunden är berättelsen om hemresehelgen också berättelsen om försmaken på allt det som ska komma. Det har varit rundvandringar på universitetet och i domkyrkan. Stunder med cricket i Trädgårdsföreningen. Mycket släkt och mycket vänner. Grillkvällar och gardenparties.

Trots att vi nog gärna skulle bita oss kvar här en vecka till är i alla fall jag (och troligen också Sudden) sugen på de kommande veckorna i Tidaholm. Vi vet att så mycket spännande fortfarande återstår. Man skulle kunna säga att vi är lyckliga. Och lycka ligger i tiden.

Ni var bäst! Vi ses snart igen!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback