Öland



image364
På väg mot en ledig helg......

image359

Ett av måstena för att må bra är att rida, så Såklart va vi ute med hästarna :) Jag rider en 3 åring, Camaro. Cynthia och Sofie kör en shettlandsponny som heter Maja :)

image360
Detta är Ölands västkust, Äleklinta. Ett av få ställen där det är lite höjdskillnad :) För kallt för
att bada än, iaf för cynthia :)

image361
Sen var vi och tittade på kamelerna. Även om det inte var så exotiskt för Cynthia så är det oftast
väldigt exotiskt för de flesta turister som kommer till ön. Cynthia tyckte de var väldigt håriga....och
det kan jag hålla med om. De hade även 4 bebiskameler :)

image362
Även om det inte är det Ölands är mest känt för, så finns det endel raps. Jag älskar rapsen
och tycker det är så vackert. Det tyckte cynthia också.....så vi var tvugna att hoppa in i fältet :)

image363
Så såg vi givetvis ett par väderkvarnar också!!!!

image365
Sen va vi med Sofie och matade kalvarna och vi var och tittade i ladugården......5000 l mjölk
om dagen är en himla massa mjöl....det tyckte både Cynthia och jag....

Detta var vår helg hemma på Öland, tiden gick fort, mkt fort! Vi hann även titta på Titanic, Cynthias
favorit film. Packa om, förbereda fotovisning i skolan och umgås med familjen. Sen hann vi med lite shopping i Borgholm och träffa en av mina kompisar. Sen va vi på ett för tidigt ett års kalas :) Hann träffa en kompis på resecentrum i Jönköping också.......
Tjo hopp så länge
frida & cynthia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback