Nirres och mina dagar i Överberga.

image345

Här kommer ett litet smakprov på vad jag och Nirre hunnit med än så länge på våran hemresehelg. Igår vart det en sen middag med chapati och chickenkurma som tillagades i mammas kök.

image346

Paddlingstur i Hedströmmen slår faktiskt backwater i Kerala. Tycker jag. Här finns kungsfiskare men även en massa bäver. Nirre bad till Jesus dom första fem minuterna för det var så vingligt men här har hon börjat slappna av, som ni ser.

image347

Nyss var vi över till grannen, sålde några sjalar, fikade och som ni ser fick vi även ihop en liten orkester. Kul att spela på leksaker, jag spelat på för 20 år sedan, tillsammans med min kära Nirre. Vi har även hunnit med ett studiebesök på Köpings lassarett vilket var intressant även för mig. Sen kan jag berätta att jag är glad att ha en paris som inte är bilsjuk! När dom kurviga men öppna landsvägarna, som jag kan så väl, ligger framför mig kan jag inte låta bli att gasa på min systers bil som ligger som en osthyvel på vägen, som Jakob brukar säga.

Nu lär min syster Nirre "Du gamla du fria" på gitarr och snart vankas mammas mat.


/a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback