Med röda fingrar

De gångna dagarna har passerat med samma hastighet som ett mötande X2000. Det är ett gäng dagar som med fördel sammanfattas i siffror såsom 100-tals koppar kaffe, 74 ostmackor, ett oräkneligt antal glas med cider och ett antal hinkar Falu Rödfärg. Människor har fascinerats av färg på papper, av torkad lera, av atmosfär och av historiens vingslag. Grimmestorp är invigt, godsägaren har bländats av solsken och fotoblixtar. Sudden och jag har fortfarande färgrester på fingrarna en påminnelse om att vi har en del att vara stolta över vi också.

 

Gruppens 16 medlemmar har i den anda som bör råda lyckats väl med att sysselsätta sig på lediga stunder. I lördags bjöd Karin J och Justin in till schlagerkväll. Sådana aftnar är alltid en av årets höjdpunkter. Inleds alltid med fraser såsom, "Jag brukar aldrig kolla." "Det är inte min typ av musik." Och fortsätter med de obligatoriska sågningarna av samtliga bidrag utom möjligtvis det svenska. Det är tur att jag aldrig kollar.

 

Med en tallrik cornflakes i magen stålsatte jag mig så inför söndagens hedersuppdrag, att sälja damkläder (målgrupp 55+) i CR:s butik. Fick många för klädaffärer självklara frågor såsom "Har du någon snygg topp till den här". "Naturligtvis", blev svaret men skräcken i mina ögon avslöjade troligtvis min inkompetens. Av någon för mig ännu okänd anledning landade jag i alla fall affären. Kaaaatsching!

 

Nu bör det poängteras att söndagen var rena segertåget jämfört med lördagens korta och intensiva karriär i trädgårdsmästarebranschen. Jag har aldrig brytt mig speciellt hårt om huruvida timjan är vinterhärdig (troligen inte) eller vilken surhetsgrad "jag har" (troligtvis branschjargong alternativt bara dålig svenska) på ängssyran.

 

Efter ett så syrligt inlägg har jag nu spätt på min energinivå som redan innan var farligt hög och insett att för att förhindra en härdsmälta är det dags för en tur i skogen. Förhoppningsvis vill någon av de två fuktiga hårbollarna följa med. Det vore bra så jag får hjälp med vägen hem.

 

Andrum. Rum för änder. Jag har massor av plats.

 

=)


Kommentarer
Postat av: Frida

Du e bra du Jakob :)

2007-05-17 @ 21:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback