Jag har tänkt på en sak...

... att även om vi lever under samma struktur i Tidaholm som i Arni så är det helt annorlunda. Det är klart att det är det tänker ni. Men det är verkligen det. Först när jag ser det så här. Så klart. Står det framför mina ögon vilka skillnader och kontraster världen och livet innefattar.

Människan är så lätt anpassbar. Plöstligt levde vi ett liv i Arni med en vardag. Plötsligt lever vi ett liv i Tidaholm med en vardag. Dock uppfattas nog dessa vardagar ur olika perspektiv beroende på om du är indier eller svensk. Och att en indier och en svensk tillsammans ses hur det uppfattas berikar möjligen bådas inställning till livet.

En liten sak vid packning till mittläger i Indien

- Amma har du någon påse?
- Ja
- Den är för liten.
- Vad ska du ha den till?
- Lägga kudden i den.
- Varför då?
- För jag har ingen annanstans att ha den i.
- Ta den under armen.

En röst från vardagsrummet (min värdbror)
- Ja, du är den första personen jag har hört som vill ha kudden i en påse. 

Kanske jag är nostalgisk. För så kan man säga här i Sverige mé. Kanske är jag trött. Kanske vill jag inte att den här bubblan ska nå sitt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback