Heldag i Östra Gerum

 

I söndags var det meningen att vi att skulle på en utflykt för att lära oss mer om de historiska platser som finns runt om Tidaholm. Vi samlades inne i Tidaholm, men ingen buss kom. Mia ringde runt och fick snart reda på att bussturen. som var ordnad för oss, var inställd utan att vi hade fått veta det. Jaha...vad gör vi nu då? Efter att snabbt konstaterat att vi skulle göra något tillsammans i alla fall bestämde vi oss för att åka ut till oss i Östra Gerum. Här tränade vi på kulturshowen, (som vi förresten visade upp på folkhögskolan, här i Tidaholm igår, det gick sådär.) spelade kubb och åt lunch i skogen efter en skön promenad. Dagen avrundades med grillade lammkotletter, grönsaker och klyftpotatis för dom som var kvar. Sedan spelade vi gitarr och sjöng tills några höll på att somna i soffan. Det var härligt att vara ute och tillsammans hela dagen. Vi har ju alltid så trevligt när vi är tillsammans. Det blir mer och mer påtagligt nu när man vet att det hela går mot sitt slut. Men vi svenskar har redan planerat en återträff i sommar så vi hoppas på att överleva utan varandra till dess.

 

Nu rinner min näsa så jag måste snyta mig, men solen skiner och jag är glad.

  

/a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback