Tv-spelsliv.

 

 

Skabbmedicinen ar pa vidare analys, var mamma har bett Niruba om orsakt och ?semestern? ar uppskjuten.

 

Vi aker istallet till vara parkamraters hem i helgen. Vilket betyder att jag ska aka till Chennai. Dar blir det lite shopping, besok av en strand och hennes vanner. Eller sa ar planerna iaf, men det blir ju sallan som man tankt sig. Ska hur som helst bli skont att komma ifran dammiga Arni aven fast jag kanske langtade mer till en strand an till en mangmiljonstad.

 

Har om dagen runt sangdags bad Niruba mig att ta av mig glasogonen for att hon skulle ta bort nagot som jag hade under ogonen. Jag kollade mig i spegeln och fragade ?vart da?. ?Nej men bara ta av dig dom sa ska jag ta bort det.? Jag gjorde som hon sa. Hon tog en bit av sina klader och tarkade mig under bada ogonen och konstaterade sedan att det inte gick bort. Jag tittade mig i spegeln igen och forstod att det maste vara min nagot lila nyans under ogonen som hon forsokte torka bort. Ja, lite sliten ar man allt.

 

Jag kan ju bara tala for mig sjalv men det verkar som om hela den svenska gruppen behover ett litet brake fran allt nu. Men for att alltid se nagot positivt i tillvaron ser vi till att fira nagot varje dag. Det finns alltid en anledning att ata en glass, en chipspase eller en vattenmelon tillsammans. Igar skulle vi fira Mias aterkomst med chokladpudding som allas varan Lars tagit med. Eftersom sjalva fixandet med att gora puddingen tog ett tag och det blev for sent ska vi ata den idag istallet. Det ar ju liksom inte bara att ga till ICA och kopa tva liter pastoriserad mjolk. Men den som vantar pa nagot gott?

 

Idag fragde jag Stefan om han hade nagot forslag pa vart ifran jag skulle hamta energi for den sista tiden har, eftersom jag oftast kanner mig helt slut. Han foreslog att jag skulle latsas som om jag levde i ett tv-spel och jag tror faktiskt att jag ska forsoka det ibland. Hahaha!! Men det varsta ar att jag ar allvarlig. Tror att det kan ge positiv energi? Komma till olika varldar och level, hoppa over hinder, kampa mot fiender, losa problem? Kanske har jag fatt varmeslag?!

  

Hade gott, vi har det varmt!

 

/a.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback