Träff med värdfamiljer


I går kväll hade vi den andra och sista träffen med de svenska värdfamiljerna. Vi träffades i Röda Korsets lokaler för en fika och pratade igenom att "Nu är det snart dags".
Alla fick lära sig siffran 4 eftersom ni kommer till Tidaholm 4/4 kl 16 (4 alltså). De flesta sa att de kontaktats av er deltagare, men inte alla.

Vi gick igenom praktiska saker som veckopeng från CIU, busskort för de som behöver det, "behandla dem som era egna familjemedlemmar" och så vidare. Jag berättade att det i Indien alltid serveras lagad mat till frukost men att de inte behöver göra det i Sverige eftersom vi sällan gör det här. Men havregrynsgröt utloades av en värdmamma! (kanske inte varje dag dock)

Knivar och gafflar var också ett samtalsämne men inte så mycket om toalettbesök. Jag poängterade också att ni svenska deltagare är till hjälp med både språk och förståelse eftersom ni nu känt varandra och de indiska deltagarna ett tag och är en trygghet för dem i detta nya samhälle och kultur.

Vi skrattade mycket under kvällen, föll in i eftertänksamma "mhm" och jag lovade dem alla att det skulle bli mer av just sånt.

Nu ses vi snart. Den 4/4 kl 4 (om jag inte ligger hemma utslagen efter en vistelse i ett afrikanskt flyktingläger, men det får vi inte hoppas. I så fall kanske ni kan komma med en bunt pastelltabletter)

Kram /Elin

Kommentarer
Postat av: Helena Floryd

Hej Elin!
Jag är så ledsen att jag missade träffen i går. JAg tog fel på vecka trodde säkert det var nästa tisdag.Hade planerat in träffen fel.Jag kan försöka kontakta någon av de andra värdfamiljerna för att informera mig.Jag har haft kontakt med mina ungdomar.Ser fram emot mötet den4/4.
Hälsningar Helena

2007-03-21 @ 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback