tomt sate pa bussen.....

tomt säte pa bussen....

Imorse nar vi akte till jobbet fanns det ett tomt sate....det later kanske inte sa uppseendevackande for er som inte varit i indien, men det ar ungefar lika ovanligt som orkideer pa kebenekaise....sa jag fattade ju inget. Min paris informerade mig om att kvinnan som satt var zigenare och da tillhor lagsta kast....vilket resulterar i att ingen vill sitta bredvid henne. Det ar ju fruktansvart!!! hade jag inte fatt sa god frukost pa morgonen sa hade jag nog tagit det varre....det ar de sma sakarna som gor det sa har i slutet....men varje dag stoter man pa san diskrimiering och orattvisa men det ar svart att forsta....anda svarare att skriva om det.
nar jakob och jag var i vellore och skulle boka flybiljett sa var resebyran precis vid CMC, ett av asiens framsta sjukhus....utanfor dar fickj jag se lite fler sjukdomar an onskat...alla tiggande. Spetalska, som jag inte trodde nagon fick langre....elefantben, som man far av ett myggstick....gor att benet blir som ett elefantben utan overdrift.
Men alltsa trots allt detta sa ger folk sallan upp, iaf folk som jag har stott pa. De lagger sig inte ner och dor i forsta taget och det ar sa harlkigt att se! Man far ju desutom perspektiv pa sitt eget liv.
Idag malade vi soptunnor igen...samma som igar...det blev ca 35 roda och 35 grona.... :) det blev lite fargkrig och sen en underbar svalka med vattenslangen...super harligt! Manga skratt idag :)

Den 20 mars ska vi fira kvinnodagen.....det raknas med 5000 gaster och vi ska sjunga :) haha, da galler det att klamma i! vilken tur att jag slapp visa yoga....for det hade ju varit nat :)

Sista veckan ar busy....det ar nasta vecka....sen pa mandag aker vi till kerela, vilket ar en grannstat och aker pa sol och bad semster i 5 dagar. Det ska bli skont och en skon avslutning.

Nu ska jag lyxa till min dag och ta en Auto(liten gul trehjuling, rikscha med motor) hem och slippa ta bussen.....dar har man magar, brost, armar och rumpor lite var stans....visserligen mjukt och skont vid alla ryck, gupp och haftiga svangar...men jobbigt i varmen!

Igar fick vi veta vara nya vardfamiljer...det var jatte-kul och jag tror alla kande sig nojda. Jag kanner mig super-nojd. Kom pa att jag ska skicka email till min mamma helena :)
Hon bor lite utanfor tidaholm, jobbar som larare. Jag och cynthia ska jobba pa ett stalle for kvinnor som inte fungerar i samhallet, det later jatte-spannande. Sen ska vi jobba pa Helenas lag-mellanstadie skola :) Tva dagar i veckan var....kommer bli najs najs najs! Det verkar finnas mkt i tidaholm och jag ser verkligen fram emot det....forst maste vi dock borja forbereda vara indiska vanner.
Hur man ater med bestick, brer en macka, torkar sig med papper, sager tack till allt och alla, kommer i tid...ja listan ar lang men vi ser alla fram emot det :)

Sa nu ska jag maila helena och sen hem i Auto och tvatta av all farg :)

Lev gott, det ar ni varda!
KRam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback