Sista avtackningarna i ARNI

Visiting the municipalityMD school good bye

I fredags var vi pa vara sista avtackningar har i ARNI. Forst var vi pa MD School (undre bilden) dar alla barn samlats samt prasten (tillika hogste chef pa skolan) och rektorn och alla larare. Vi skulle ha en ceremoni over den vagg som byggts av de hollow blocks som gruppen tillverkat. Prasten ville att jag skulle be en bon for att valsigna vaggen och jag tankte att det ska nog ga bra. Men det gjorde det inte. Jag la handen pa vaggen och sa thank you jesus for building this wall, and now we want you to bless it...sen blandade jag ihop allt och det blev rorigt med vem som byggt vaggen. Jesus eller vi. Sa jag blev tyst, sa thank you , amen.. Det blev ju inte battre av att prasten kallade mig miss Miaou hela tiden.

Vi blev iallafall avtackade med enorma guldiga hanggirlanger samt te och snacks. Anna, jag och John holl tacktal och sen bar det av till Municipality house. Vi fick traffa chief minister vilket  var kvinnan till hoger pa oversta bilden. Aven har blev vi (endast svenskarna dock) tackade for vart engagemang i Arni. Denna gang med varsin sjal runt axlarna. Sen var vi i tidningen nasta dag med just denna bild.

Hoppas vi kan visa bilder senare fran var lyckade avslutningsfest igar med vardfamiljerna med show, dans och projektpresentationer.

Hej sa lange, nu gar taget till Kerala om nagra timmar!!
/Mia

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, man kan inte säga annat än att avslutningen i Arni och den i Tidaholm inte blir så lika varandra...
Mindre blommor här skulle jag tro. Och inga böner mer än de som personerna själva ber i tysthet.
Ha det gott förken Mjau och alla andra.
Kram

2007-03-26 @ 09:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback