Sanden mellan tårna

Här kommer ett kort inlägg från Kovalam Beach utanför Trivandrum i Kerala. Platsen "mitt i paradiset'.

Tågresan fran Katpadi JN tog ca 13 timmar och vi kom fram igår vid 7.30. Vid 11-tiden satt vi ner och åt chockladpannkaka och färsk fruktsallad till frukost. Till detta en stor kopp kaffe. Bara det faktum att använda bestick kändes konstigt. Överhuvudtaget tog det tid att vänja sig vid trusiterna även om det är lågsäsong och ganska folktomt här. Indierna verkar dock tycka om oss eftersom vi ersatt tangabadbyxorna med Tamillungis och välskräddade skjortor.

Bor gör jag i ett stort rum med en en minst lika stor hörnbalkong med fantastisk utsikt över havet. Stranden börjar när jag går ut genom dörren och till havet är det väl ca 10 meter. Det ar mycket vackert och här finns verkligen skogar av kokospalmer. Rummet som jag delar med två ur gruppen kommer att kosta mig under 100 kr for fyra nätter. Även på detta plan krävs justeringar till ett nytt liv, att sova i säng och mjuk på madrass. Att duscha i ett "nästan" västerländskt badrum.

Längre än så här blir det inte idag, stranden därutanfor är allt for lockande likaså den Backwater Tour vi ska göra i eftermiddag. Kanske blir det än och annan glass också. Om vi hinner hoppas vi innan hemfärd åka ner till sydspetsen på Indien och spana in soluppgången. Det är bara 77 kilometer dit, ynka 2 timmar med buss.


=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback