Pa middag med nagra stenforsaljare...

Hej allihop

Det borjar dra ihop sig till avfard mot Arni. Det har varit sjukt hoga vagor idag, sa inget badande har varit tillatet. Folk har badat anda dock... sju tyska frodiga kvinnor slangde sig glatt i vagorna och forsades snabbt langs strandkanten med hjalp av strommarna. Den bistre badvakten i shortsuniform blaste oavbrutet i sin visselpipa, men kvinnorna bara tjot av skratt. Kul att se!

Jag har traffat nagra trevliga stenforsaljare har pa stranden. De saljer ametister och andra glittrande stenar. De ar unga muslimer och vill nu bjuda mig pa middag i sitt lilla rum, dar de lagar mat och bor i samma rum. Verkar kanske korkat att ga som ensam kvinna dit, men det ar verkligen lugnt. Ska bli kul att ata nagot annat an restaurangmat och se hur andra bor har pa turiststallet.

Verkar svart att boka tagbiljett hem, sa jag gissar att det blir flyg igen. Lite synd for jag hade velat se lite mer av Kerala och Tamil Nadu. Ser fram emot Pondicherry med gruppen!

John har berattat att allt ar bra med er i Arni, det kanns skont att hora. Hoppas ni hade det trevligt idag pa Karin J's fodelsedag! Grattis igen Karin!
Kram Kram Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback