Min indiska forvandling

Jag gar framat. Men inte for att jag orkar eller har energi utan for att mina ben automatiskt kampar och suget av att komma fram segrar. Min mage ar rund och min kroppsform ar forlorad till ris, godis och indien. Det gor ont vid brostet nar jag satter ner en fot och huvudet snurrar av den dammiga varma luften. 

Det ar pafrestande att vara i Arni pa manga olika satt. Inte bara att det ar helt anorlunda med kulturella skillnader utan for att det ar pafrestande fysiskt lika sa. Hela min kropp gor ont. Armar, ben, mage och huvud i en symbios svar att forklara. 

Nar jag har kommit fram. Satter jag mig ner. Dricker nagra klunkar vatten. Tar ett djupt andetag och sa fortsatter nasta dag i samma forvandling.

(Lika pafrestande ar det komplicerade i att saga sin egen asikt och att det ar allt mer avlagset att gora det har och att man mer och mer borjar ifragsatta hur de ska klara av Sverige dar det ar det helt motsatta fran har)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback