Ingalunda en semester.

Visst ar det trevligt att fa vara utomlands. Men "aldrig far man riktigt spanna av." for att citera gamle Alkberg, en av superhjaltarna jag saknar fran den musiksamling jag inte har med mig. Har visserligen fatt fatt lana Annas ena mp3-spelare, jaja jaja.

Jag har fatt loss. Lyckades till och med fa tag nagot battre an Head and Shoulders. Det funkar bra. Om barnen skulle kunna fa en san behandling nar de behovde skulle de nog vara lite gladare.

Nar man har tid over till nagot ats den upp av nagon vardagssyssla eller nagot annat som ska fixas, tvatta kopa grejer ga till internet skriva brev.

Jag har blivit sjuk. Feber och ont i halsen nagra dar. Men nu ar jag nastan helt frisk forutom att jag inte orkar gora sa myket, tog mig i alla fall hit for att skriva. Det jobbigaste nar det var som varst var min familj. De fragar: Stehpen, ska vi aka till sjukhuset. Nej tack, det kommer bli bra av sig sjalv om nagra dar. Ja men kom och at da. Nej, jag arsjuk, min kropp vill inte ata just nu. Stif'a'n, Kom och at!

Det verkar inte finnas nagot mellanting mellan att aka till sjukhuset och att vara fullt frisk. Lamna mig ifred, sluta fraga hur jag mar, sluta saga att jag sitter och tanker pa nagot bara for att jag inte orkar stanga in mig i det dar tomma rummet med madrassen hela dagar i strack. Skont att kunna rora pa sig igen.

Min granne Christopher ar lakare, har bland annat jobbat pa ett av Asiens basta sjukhus, Christian Medical College i Vellore och i Dubai. Han har fatt jobb i London och sticker pa fredag. Vi pratade inte om min sjukdom, den kom inte pa tal. Men han berattade i alla fall om "The famous Swedish Tennis Player, Stefan Edberg". Han rakade namligen vara ett fan till denna tennisfantom som har i Arni haft en stadig beundrarskara pa cirka 15-20 herrar som brukade traffas och kolla pa hans matcher pa stor tv-skarm. Han ar en trevlig och valtalig ung herre, denne Christopher.

Far se om det anda blir att leka av sig pa en strand, det skulle sta i rak motsatt till allt som ror sig i Arni och i vara huvuden. Ta en kaka Stefan.


Kommentarer
Postat av: Pa

Bra jobbat - fortsätt så....

2007-03-12 @ 22:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback