Hemresehelg = extralivsplockarhelg

 

 

Helgen har varit en riktig extralivsplockarhelg i den nya varlden Chennai. Vi anlande pa kvallen till Nirubas hem. En svag doft av urin spred sig i nasan och jag konstataterade ganska snart att vi har det valdigt bra, standardmassigt, i vara familjer har i Arni. Jag och Niruba hade gjort upp en plan for helgen men det andrades snart av hennes pappa och vi hade inte att saga till om. Men varan forsta plan blev som vi tankt, att fredagen skulle agnas at shopping. Jag kopte en massa tyg. Niruba kopte ett par jeans och en topp att ha i Sverige. Det var verkligen en kanondag, vi hade sa kul tillsammans. At god mat och tog en kaffe nar vi kande att det behovdes. Som en shoppingdag i Sverige skulle kunna se ut. Nar vi sedan kom hem och visade allt vi hade kopt for hennes foraldrar var ALLT som Niruba kopt FEL. Dom uttryckte det pa Tamil men jag forstod det mesta. Hon forklarade senare for mig att det ar sa hennes liv ar?men sa lange det bara galler klader ar det ok.

 

Pa lordagen gick vi pa Zoo eftersom hennes pappa tyckte att det var nagot vi inte kunde missa. De va val sadar kul, vita tigrar finns ju i Eskilstuna ocksa. Aven hennes aldre syster och hennes mamma var med oss men dom satt bara och vantade pa en bank medan vi gick runt. Dom tyckte det var for jobbigt att ga. Sen nar vi kom tillbaka fragade dom vart vi hade varit sa lange och varfor inte dom fick folja med. MEN NI VILLE JU INTE! Niruba bara teg och forklarade att det alltid ar sahar, vad hon an gor sa ar det fel. ?Lat dom prata jag bryr mig inte.? Efter Zoo akte vi till stan igen och bytte ut kladerna som hon hade kopt, mot sadanna som hennes syster och mamma tyckte var mer passande.

 

Sista dagen spenderades uteslutet pa kopcentrumet Spencer Plaza. Oj, oj, oj, vilket stalle!! Jag blev helt shoppinggalen. Det stallet liknade inget annat jag satt har i Indien. Om man sager att Indien och Sverige ar tva helt olika varldar sa ar Spencer Plaza en mitt-i-mellan-varld. Dar fanns allt jag kunde onska mig?snabbmat, riktigt kaffe, affarer med utlandska marken som spelade utlands musik, ALLT. Jag tror jag plockade mest extraliv dar, liv som kan komma till anvandning har i Arni.

 

Nu ar det iaf bestamt att vi ska spendera sista veckan har i Indien, i Kerala, grannstaten, pa en strand. Vara parkamrater aker da hem till sina foraldrar igen for att packa och saga adjo innan planet lyfter till Stockholm. Tjoho!

  

/a.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback