"vardag"

image523

Vad är en vardag? Jo det kan ju va hur många olika typer av dagar som  heslt, den här veckan har jag fått uppleva ett par olika typer :)
Redan i fredags lämande jag gruppen på Kärsögården, det kändes sorligt och lite konstigt att vara den första att säga hej då. Men samtidigt gick det väldigt bra. Niruba sjöng min favoritsång för mig i matsalen och det betydde väldigt mkt för mig.
Min systers häst hade blivit sjuk igen och den skulle transporteras från Sundsvall till Öland. Jag hoppade på i Stockholm, vi åkte vid 2 och hämtade upp min kompis Ferro på Brommaplan. Synd att Cynthia inte fick träffa sin länge omtalade "boyfriend" :)
Vårt första stopp var vid Kolmården, där Ferros morsa bor. Idylliskt. Vi badade i sjön, där jag badade för exakt ett år sedan. och åt god mat :) Kändes superhärligt men konstigt. Vi fortsatte mot en liten håla utanför Vetlanda. Där hamnade vi mitt upp i vallhundsträning. Ett ekipage tävlade tom i SM, så det va superkul att kolla på de duktiga hundarna som sprang som galningar och föste får på stora fält. Ferro som inte e så van vid djur, dels pga allergi men också för att vara uppvuxen i stan, uppskattade detta stoppet mkt :)
Efter lite felkörnngar och trötthet och Emil Jensen i bilenm kom vi så fram till Petgärde kl 2 :)
Den natten sov jag gott, trodde dock att vår katt stod utanför dörren och gnällde, innan jag förstod att det va Ferro som knappt kunde andas :(
Studenten var härlig, mkt folk, myckte mingel, mkt alkohol, ja den senare utflykten till Kalmar blev sådär.....men jag var glad att va i glada kamraters sällskap. Innan vi åkte in hade vi lite trubadur......jag märkte hur mkt jag vågade klämma i i sångerna....de e nog tack vare all uppmuntring jag fått under utbytets sångtimmar. och stefan...jag sjöng fast du inte va med :)
Nu har alla åkt, här sitter jag med en stor väska, som ska packas om......har lärt mig lite nya arabiska ord, har förstått att jag tom kan gå i kortkjol och linne......ny kultur, nya möten, ingenstans e världen lik.....bara männsikorna.
Jag har fått se vår fina amnestytidning i tryck......vilken grej, från ide till tryck, sen jag åkte.....imponerad!
Nu ska jag äte frukost!
Poyte vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback