Till höger om vänster, fast nästan i mitten

Hemkommen sedan några timmar från kommunens bjudmiddag och våra projektpresentationer. Indierna satte extra knorr på tillställningen genom underhållning och berättelser om vad utbytet inneburit för just dem. Naturligtvis var resultatet ännu en "halleluja-moment" som vi blivit lite bortskämda med.

I övrigt skiner solen starkare än på länge (typ, förra sommaren), gräset är hyfsat grönt och sedan några dagar tillbaka porlar en fontän i vår park. Samtliga indikationer på att sommaren är här. Fint.

Sudden och jag avslutade igår vår sista ordinarie arbetsdag på Grimmestorp och firade storstilat med att jobba en timme extra. Sedan gick vi på en inspektion i parken och pekade på allt som vi gjort och insåg att vi är på tok för effektiva. Sudden log, sträckte på sig och tog en tiominutare på gräsmattan.

Själv gick jag in för en stund och backade ut min ryggsäck från sin parkering under sängen. Det var själva sinnebilden för att det snart är dags att runda av vistelsen i Tidaholm och hela utbytet. I alla stunder kommer det sannolikt inte vara en angenäm upplevelse men jag har skäl att tro på vänskap som består även i framtiden. Kanske har vi bara sett början.

Därmed nog av den hostmedicinen och över till något helt annat.

Häromdagen gästades vi nämligen av en grupp självutnämnda medium som gjorde en beundransvärd insats i att skrämma upp sig själva. Eftersom jag själv uppenbarligen saknar känslighet för ?övernaturliga? fenomen förblev jag tämligen oimponerad kvällen igenom. För de som låter sig imponeras kan jag ändå berätta att här finns spöken som bygger hyllor natten igenom, andra spöken bär tunga brickor och en tredje typ tittar mest på. Spöksamhället tycks således vara ett precist tvärsnitt av vissa arbetsplatser. Glädjande nog är emellertid våra spöken nöjda med den varsamma renovering som Grimmestorp har genomgått. Skönt det.

Trevlig helg hörni!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback