Sommarlov.

Väl hemma kastades jag in i ett familjegräl två grannar emellan. Efter lite sansat vuxenprat är det nu löst och båda familjerna kunde somna sött. Jag vaknade upp med ett ryck klockan nio och undrade vart jag var. Efter att ha öppnat ögonen och tittat mig omkring i några sekunder kunde jag konstatera att jag faktiskt var hemma i Kolsva igen, nere från köket kunde jag höra välbekanta röster och utifrån regnet slå på rutan. Nu går tvättmaskinen för fullt och jag ska snart ut och göra en säkerhetskontroll på min cykel, för den ska med till Ume.

Min låtsasmormor, Korven, är mycket piggare. Även fast hon intar horisontalläge större delen av dagen, har hon en annan glans i ögonen och en annan studs i rösten. Det känns skönt!Syster Lovisa har cyklat iväg till sommarens fotbollsskola vilket tyder på att det svenska sommarlovet tagit fart på riktigt. Jag är glad över att jag har en veckas ledigt innan mitt sommarlov/jobb startar på riktigt.

image520
Med så mycket plats kan man ju sitta tre!


Och så ett husmorstips från Guttsta. Varför gråta när man river lök frågar sig Karin och tar på sig simglasögonen?


Nu tillbaka till packningen.

Hej!

/a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback