Lyckliga dårar!

Läsk, smoothie, bubblor, karameller, vi kan uttrycka det hur som helst men jag tror vi bara är sentimentala, men glada eller tacksamma kanske.

Som ni har förstått har det varit hektiska veckor och det fortsätter så tills den 17 juni då vi säger hejdå och alla åker tillbaka till sina respektive hem.

 

Idag har jag och Niruba sagt hejdå till alla barn och lärare på Valstads Skola, och jag måste fortsätta i den sentimentala ton som råder här på bloggen, för det var lite vemodigt att lämna alla underbara människor vi träffat där. Men efter alla dessa kramar och lyckönskningar vi fått under dagen kan det ju bara gå bra i framtiden. Men så tänker man ändå?hur kommer det kännas att krama indierna en sista gång. Hur ser deras framtid ut? Jag önskar verkligen alla god lycka men särskilt min paris Niruba som har blivit en nära vän.

 

Det som jag var mest orolig för innan utbytet var hur det skulle vara att bo med en vilt främmande människa i sex månader. Men det har varit underbart och jag är glad att jag inte ska bo ensam de kommande månaderna efter utbytet. För va tomt det skulle kännas! Kanske att jag förvarnar min kära vän Anna på att jag kommer och kryper ner hos henne om det känns ensamt, precis som Niruba säger ibland. Men hon har aldrig kommit till min säng. Hon klarar sig själv min tuffing till paris och jag är så stolt över henne. Jag är stolt över att hon tar bussen alldeles själv till Tidaholm. Jag är stolt över att hon vågar visa sin kärlek till Justin och struntar i vad alla andra tycker. Jag är stolt när hon rensar ogräs här hemma hos Jonas. Jag var stolt när hon sjöng i kyrkan i söndags. Jag är stolt nästan jämt, för jag vet hur annorlunda allt är för henne och hur tuff hon är. Hoppas att hon är stolt över sig själv också och att hon förstå hur bra hon är. Jag kommer att sakna min vän, tänka på henne ofta och hade jag varit sådan att jag ber hade jag bett för henne.

 

Tänkte skriva mer men nu tog orden slut. Men jag säger som Sanna. Hur kunde gå så bra? Sen ska jag suga på karamellen eller smoothien hela dagen. Smoothien med alla underbara stunder vi haft tillsammans och försöka att inte bli för sentimental.

 

/ a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback