Känslo boost :)

För att falla in på föregånde skrivares teman skulle jag vilja börja med läsk temat......idag känner jag mig som en överfylld smoothie kanske.....den är så fylld med alla dessa fantastiska frukter, som ensamma smakar så gott men som tillsammans bildar en unik smak, som nästan är lite godare.........
Denna dagen som jag inte förväntade mig ett dugg av.....tänkte nästan strunta i den och sova.....vilken tur att jag steg upp tänker jag nu..... Vi var ju som sagt i göteborg igår och anlände sent, trötta och sletna till Tidaholm.
Att då stiga upp tidigt för att spendera hela dagen i kyrkans värld, kändes sådär roligt för en ganska okristlig männska som ja. Men hur det blev.......känslor svallade....indier sjöng, de dansade, prästen talade om intressanta saker och det bästa....människor öppnade sina hjärtan. De lyssnade på oss och vår lilla berättelse om dagcentret.....på ett par timmar hade vi samlat in 6000 kr till vårt projekt. Det var över all förväntan och jag var så lycklig. Ev andra framtida bidrag diskuterade också.......och hela ja va i gugning.....på ett sådär fantastisk sätt :)
Jag trodde nästan mina läppar skulle spricka. Samtidigt som jag kände hur mycket jag skulle komma att sakna alla......

Efter det åkte vi till Härja kyrka där det var en tema gudstjänst " I kärlekens namn". Mkt kloka ord blandades med vacker musik och vackra brudklänningar........att deltagarna fick rättvisemärkt choklad i present, var ju också ett bär i min smoothie......... Men trots att allt känns så där underbart fantastiskt mest som oftast, så finns hej dået i luften.......det ärsom när man ser titanic för 3e gången och vet att snart ska han ju dö.....så man e liksom lite ledsen i förtid......

Detta leder mig in på en av de andra föregånde skribenterna, som skrev att slutet snart e här.....för så där en halvtimme sen gjorde jag en msn åt min paris....så vi kan chatta.....jag visade henne (väldigt pedagogiskt hoppas jag) hur hon gör inlägg på bloggen.....så hon kan skriva i framtiden..... Det som avslutade hela den fantastiska jätte-smoothien var när hon sa att hon kanske trots allt inte vill gifta sig direkt när hon kommer hem :) Hon är så modig min Cynthia och vi bara kramade om varandra så länge :)

Jag och min värdmamma planerar en snar resa till Indien.....det skulle vara fantastiskt!

Imorgon är vår sista dag på Kungsbroskolan, det kommer kännas tråkigt att lämna alla fantastiska elever och vi ska verkligen försöka hålla kontakten.....som tur e blir det en kultur show också....så inte helt hej då än.....imorn ska vi iaf säga hej då till barnen.... så skulle jag tydligen träna kroppsdelar på engelska med dem också :)
Förmodligen ska den här enorma smoothiesen gå och sova........innan hjärnan kokar över och så att jag vaknar när kl ringer.....
god natt sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback