I gamla gängor med mer djup

Vänner,

Är sedan ett par dagar tillbaka i Linkeboda. Jag är "hemma". Vardagen är tillbaka igen med allt vad det innebär, sommaren känns fluffigare än på länge.

Till min stora glädje och förtjusning har jag även i år lyckats få anställning på myndigheten. Klev in där i måndags bockade artigt och trots den tidiga timmen tillät vi oss alla att le tillsammans. Plockade ner en kaffekopp, stoppade in en ostsmörgås i kylen och började prata gamla minnen. Allt kändes som förut efter typ 30 sekunder. Otäckt egentligen.

När jag inte lattjar på jobbet står det "vanliga gänget" för oslagbar kvällsunderhållning. Även här känns allt som förut och vi har redan rivstartat vår "sista" sommar tillsammans. Detta har hittills inneburit djuplodande konversationer om allt ifrån Bodumkaffe till existensiella frågor rörande vårt moraliska ansvar. Om en dryg vecka bär det av till Paris för vår del, det kan bli något det.

Allt tycks vara som förr men egentligen är det inte alls så. Det är mycket bättre nu.

Vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback