gränslandet

image524
solnedgång på öland julen 06.


det har varit fantiastiskt och hemskt, ja mitt emellan och både och. Förvirrat tillstånd men ändå väldigt bra :) Konstigt det där.....men det är svårt att beskriva känslor.
Sen jag kom hem har jag hunnit träffa; barndomskompisar, låg/mellanstadie kompsiar, högstadiekompisar, gymnasiekompisar, efterskoltids/högskole kompisar, ex, grannar och vänner till familjen.
jag vet inte om det är lyckat att blanda så mkt folk, för det har blivit som klumpig rabarberkomplott....men samtidigt gillar jag ju alla så mkt och har varit så glad att ses.
Sen har jag försökt hinna med att sakna alla, att tänka på hur folk har det.....svårt......för med fd deltagarna har man ingen bild om hur deras vardag är. Ingen alls. Hur är deras hus, familjer och vänner? ja det får man bara gissa.....

Fick mess av Cynthia idag :) 3 st. Hon mår bra, men verkar sakna mig. Jag saknar henne också.....men nu känns hon så långt borta, ibland undrar jag om hon någonsin funnits. Känns långt borta nu, att äta idly till frukost. Ändå, hade jag snabbredovisning för en pappa om indiens kultur innan ikväll....så visst finns det där :)

Idag badade jag i havet för första gången i år, hela 19 grader kunde östra öland stoltsera med......för er som inte tror det så var jag badkrukan i gänget.....(förvisso bara min syster och mamma). ....
Min stackars far har fått lunginflamation, han äter, sover och hostar, men han överlever.......som jag sa, man kan dö av den sjukdomen.......förr ja, när man inte hade mediciner.......näää fortfarnade.......jaja om man inte har medicin.....
Så e de. men här i sverige så överlever vi.

nu hägrar sudoku......jag tror aldrig jag har kollat bloggen så här många gånger om dagen.....måste tyda på en saknad som jag inte riktigt vill förstå..... men visst saknar jag :)

God natt världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback