Från indiskt badrum... Till Lyxfällan...

Allt är bra. Förutom saknad och tomhet emellanåt. Saknar era kramar och pussar. Samtidigt känns det som det jag upplevt var en saga. Pratade med Frida och hon kände likadant. Har jag verkligen levt med Sunil och er? Har jag kommit nära 8 stycken indier? Jag såg dem senast i söndags men det känns som en evighet med en känsla som att det aldrig har inträffat.

Besökte farmor och farfar igår av deras villighet att tillge mig en försenad 20års present (pengar bra och behövande) Vi kom in på Indien. Farfar frågade Hur var  det i Indien? Jag berättade klart hur allt var övergripligt. Allt jag fick ändra på inklusive toalett och dusch.  Efter min långa plädering fick jag ingen respons. Farfar vände huvudet till pappa och frågade om han såg på ett tvprogram vid namn Lyxfällan kvällen innan.

Toapaus (som Ahinos pappas vän sa) och tillbaka.

Dock är jag glad att jag har den kunskap och förståelse för andra kulturer annars skulle jag känna mig tom och oförstående.

Tamil sånger ljuder ur min tv (dvd:n) medan jag städer ut allt skit i mitt rum och saker som inte gör mig nytta. Remember Jag behöver bara en madrass och ryggsäck.

När jag pratade med Morfar häromdan sa jag teriado itsället för Jag vet inte.

Jag drog ut fel låda i köket när jag skulle ha smörkniv. Eiwor och Assar har det i andra lådan. Vi har i första. Förvirrande inledning.

Fortsätta kasta saker och ha mig.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kära Karin!
Du skriver alltid så fint och personligt och det är skönt att höra någon som känner lite likadant. Det kommer upp massa minnen från Indien plötsligt, som jag inte tänkt på under hela Tidaholmstiden. Det känns annorlunda att vara hemma. Jag känner mig rastlös eftersom inget speciellt har hänt på 3 dagar nu. Inga nya situationer eller så. Jag saknar också alla pussar och kramar. Puss på dig

2007-06-20 @ 18:40:32
Postat av: Sanna

Kära Karin!
Du skriver alltid så fint och personligt och det är skönt att höra någon som känner lite likadant. Det kommer upp massa minnen från Indien plötsligt, som jag inte tänkt på under hela Tidaholmstiden. Det känns annorlunda att vara hemma. Jag känner mig rastlös eftersom inget speciellt har hänt på 3 dagar nu. Inga nya situationer eller så. Jag saknar också alla pussar och kramar. Puss på dig

2007-06-20 @ 18:41:14
Postat av: Frida

du e bra du karin :) haha undrar vad det där lyxfällan eg är för program? Spelar ju ingen roll. Så natti natti

2007-06-20 @ 22:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback