Bubblorna i läsken

Jag känner en bot (ehh...båt menar jag) hon heter Stena Nautica. Stena Nautica heter hon.

Nåväl, jag tror allt jag blev lite småförälskad i alla häftiga knappar, spakar, hästkrafter och propellrar under gårdagens educational day som till största del tillbringades på Kattegatt mellan Varberg och Grenå. Hade länge en ganska gråmulen attityd till den här dagen men ett kav lugnt hav, strålande sol och myskapten Hellroth gjorde att alla domedagsscenarion kom på skam. Själva vistelsen i Danmark tillhör troligen en av historiens kortare, på ca 1 timme gjorde vi en loop i hamnen och akvariet (med skitsnygga fiskar) innan vi seglade igen. Något som naturligtvis upplevdes från bryggan. Barnsligt kul.

Loopar blir det också imorgon då hela gänget tar bussen till Göteborg för glassar i den utlovade solen och åk i nervvraksolämpliga attraktioner på Liseberg. Ett och annat museum hoppas vi förstås också hinna med. Vi är ju trots allt deltagare i ett kulturellt utbyte.

Förutom dessa nu nämnda endorfinrus har vi en hel del annat soft bakom och framför oss. Därtill ett och annat projekt, några kulturshowar och mycket annat gör att det bubblar om mig för det mesta. Lite extra kolsyra i en vardag som aldrig blir avslagen.

Vi hörs kompisar!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback