Umeå - bästa sommarstaden!

Min första arbetsuppgift imorse var att, tillsammans med en kollega, städa hemma hos en tant, vi kan kalla henne Vera. Efter städningen bjöds det på hembakt och bubbelvatten från Loka Brunn. "Vera öppnade upp en diskussion med den klassiska början: "Nu får ni inte tro att jag är rasist men..." Ni kan ju själva tänka er hur det fortsatte, och hon fick medhåll av min kollega. Jag har aldrig gått på så hårt, självsäkert men ändå ödmjukt i en sådan diskussion förut. Jag lovar er att jag inte blev arg, jo det blev jag förstås, men jag visade det inte. Det var en intressant och på något sätt lärorik morgon. Men nog pratat om det, man blir ändå bara arg. Gifflarna var goda och hon hade en undulat som var turkos och hette Jakob.

Idag har jag badat i havet för tredje gången den här veckan. Underbart! Alla som någon gång sagt: "Umeå?! Vad ska du dit och göra på sommaren, där är det väl kallt?!" Skrattar jag åt varje gång jag tar på mig min bikini eller sveper bort den svettiga luggen från pannan. Haha! För vem har bäst väder?! När jag cyklade hem i natt klockan 00.36 var det 18 C och ljust! Okej, nog skryt om värmen nu för annars kanske jag får igen senare, man vet ju aldrig... Hur som helst har vi det jävligt bra! En kompis till familjen, brukade alltid säga på sommaren när vi låg på stranden, att hon hade det så bra att hon inte kunde njuta tillräckligt. Då har man det bra! Jag känner igen mig i henne. Skillnaden är bara att jag faktiskt KAN njuta tillräckligt.

Men trots att Umeå och Umeåborna är underbara räknar jag dagarna till återträffen. Idag 15 dagar.


Tänker på er!

/a.


Ps. Idag skrev jag på och skickade tillbaka kontraktet på mina 22 kvm på Dialoggatan 22. Ni är alla välkomna!

Ps. Tröttnar ni på regnet har vi en madrass extra  ;o) Åter igen välkomna!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Känns ju lite ovant att de varmare breddgraderna ligger norrut. Men när sommaren är upponer är Norrland paradiset. I Linkeboda är det samma väder som vanligt, dvs. det regnar. I morse fick vi dock en extra bonusdimma. Och i detta nu skiner solen igenom. Hoppas det varar!

2007-07-05 @ 10:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback