Mitt paket från Indien på 12 kg....

... har äntligen kommit. Det var inte snyggt, det var inte helt, det var inte ens kubformat längre. Nej, det var som en stor fet pösig kudde som var ganska svår att bära hem. Jag sprättade upp det fd vita tyget som var skräddarsytt runt kartongbitarna och ut ramlade sjalar, nån matta, lungis och gamla kläder som luktade.... INDIEN. Så gott, så gott.. jag ångrar raden .. "Jag trivs bäst i Arni några månader om året så att näsan kan få nog". Jag älskar indienlukten. Kanske beror det på att det inte luktar kulor, vill bara påpeka detta så att ingen tror att jag blivit skvatt galen.

Åkte tåg idag från Göteborg till Stockholm och satt bredvid en kvinna från Bombay som bara var här i 5 dagar med sin man på en kongress för SKF. Hon var helt klart högkastig och vi pratade mat och recept och hon blev helt chockad när jag berättade att jag tvättat mina kläder för hand och hade indisk toa och åt med handen. Hon bjöd på indisk gulfärgad snacks och sötsaker i massor. Vi bytte adresser, så nu har jag en kompis till (förutom Velloretjejen). Hon ringde idag också förresten och undrade om jag glömt henne. Nej, men nästan... det blir ju lätt så när man kommer hem.. Men jag ska skriva till henne lovade jag.

Anna - har ditt paket kommit?

Ni andra - hur har ni det?
Kram kram mia


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! Mitt paket har också kommit, igår tror jag, Lina och mamma var och hämtade ut det och skickade ett mms. Det såg ganska mörbultat ut och jag undrar hur mina plancher ser ut som låg där i? Ska bli spännande. Öppnar det när jag åker hem till återträffen. Snart ju! =O) Har tagit det första havsdoppet ikväll, riktigt skönt faktiskt! Kram på er alla. Tänker mycket på er.

2007-07-02 @ 22:12:09
Postat av: Elin

Skickade ni paketen när vi själva var kvar i Indien? Eller postade parisarna dem när de kom tillbaka (av nån anledning).
Annars är det ju bara de korta leveranstiden på 4 månader, menar jag.
Kram till er alla från ett regnigt Tidaholm!

2007-07-03 @ 14:01:58
Postat av: Anonym

Vi skickade dem sista veckan i Indien. Det tog en hel dag faktiskt. John var en sann hjälte den dagen. Han hjälpte mig och när vi efter flera timmar stod på posten med ett sytt tygomslag och skulle klistra på adresslappar, gick han o köpte lack och ljus för att försegla paketet ordentligt. På köpet fick han en stor droppe lack på handen som brände ordentligt. Han slängde iväg ljuset av smärta och vi höll på att sätta posten i Arni i brand. Det slutade ju lyckligt förutom att John har värsta hålet på ovansidan av handen som minne av lacket...

2007-07-03 @ 15:36:55
Postat av: Jakob

Många angenäma minnen associerade med dessa paket. Måste ju säga att reglementet var minst sagt strikt och involverade ett tvärsnitt av det indiska samhället tygsäljare, skräddare och hans vänner, butiker med snören samt postanställda. Det paketprojekt jag deltog i löpte över typ en normal arbetsdag. Kul var det iaf. Speciellt i efterhand.

2007-07-03 @ 20:32:45
Postat av: Anna

Jo, Jakob var ju en hjälte för mig den dagen. Bärhjälp, gav mig lunch, peppning, goda råd och skyddade mig från skumma typer. Jag köpte honom en läsk och gav honom ett minne för livet och en svettrand på ryggen, dock inget brännmärke. Tack än en gång! Paktet ska öppnas kollektivt sedan om, närmare bestämt, 14 dagar...yehoo!!

2007-07-05 @ 18:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback